Is er een batch script om .PDF bestanden als Default te zetten ipv EDGE in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Berichten
397
Beste mensen,

Weet iemand of er een script is om Adobe Acrobat als default te zetten voor .PDF bestanden.
Nu opent EDGE die bestanden>drama.


Ik weet dat je dat in Windows kunt veranderen, maar kan het ook met een script?
 
Zie eerlijk gezegd het probleem niet zo, want zoals jezelf al aangeeft kan het zeer eenvoudig onder Windows.

Code:
@for /f "delims=" %%a in ('findstr /b "URL=" "%~1"') do @set %%a
@START "" "%ProgramFiles(x86)%\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --new-tab-page-1 "%URL%"

Geen verstand van maar deze voor Google Chrome heb ik destijds gekregen van Edmoor. Staat in de map SendTo en openen met RMK Kopiëren naar

Dat is dan geen Default-instelling.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

Bedankt voor je antwoord. Het kan eenvoudig via Windows, alleen wilde dit proberen te automatiseren met een script. Bovenstaand script zal eenmalig een webpagina openen in chrome.
Maar ik zoek eigenlijk iets dat in de startup folder kan van een pc en ervoor zorgt dat onder de current user wordt ingesteld dat .pdf bestanden met Acrobat.exe worden geopend en niet met EDGE bijvoorbeeld in Windows 10
 
Als je de command-line van Adobe weet kun je deze wellicht in de Opstart Manager van Glary Utilities zetten.
Zo iets bijvoorbeeld:
"C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat Reader DC\Reader\AcroRd32.exe" /SetDefault"
Argumenten en Locatie (user) kun je invoeren.

edit:
Kijk eens naar deze.
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet verder helpen dan. Kijk nog even naar deze.
 
$exts=@("txt","log","csproj","sql","xml","flobble")
echo "## setting up file associations"
foreach ($ext in $exts){
$extfile=$ext+"file"
$dotext="." + $ext
cmd /c assoc $dotext=$extfile
cmd /c "ftype $extfile=""C:\Program Files (x86)\Notepad++\notepad++.exe"" %1"
echo ""
}

Deze kan ik weleens proberen ja
Dank
 
nee, de code werkt niet
Code:
$exts=@("pdf")
echo "## setting up file associations"
foreach ($ext in $exts){
$extfile=$ext+"file"
$dotext="." + $ext
cmd /c assoc $dotext=$extfile
cmd /c "ftype $extfile=""C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat Reader DC\Reader\AcroRd32.exe"" %1"
echo ""
}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan