AOpen DEX7150 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Sinds enige tijd heb ik een PC in gebruik en wel een DEX-7150 van AOpen.
Nu zegt me dat niet zo erg veel maar het is een mooi apparaat. Snel en goed werkend. Afmeting: 20 cm x 20 cm , hoogte 8 cm.
Maar wat ik eigenlijk zou willen weten ... hoe kan ik de batterij vervangen? Oftewel .. hoe kan ik de binnenkant bereiken?
Ik durf het niet zomaar aan om diverse schroeven van de kast uit te draaien. De bovenkant van de PC is kennelijk een koelplaat.

DEX7150.jpg

Ik zie 8 verzonken schroeven in de bovenplaat maar misschien is er iemand die deze PC kent.
Ik heb wat summiere documentatie opgedoken , waarin ook een afbeelding van het moederbord staat en daar zie ik de CR2032 batterij op de print . Lijkt dus heel eenvoudig, alleen hoe open ik de PC.
Graag hulp . Met dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er nou niemand die deze pc kent ? Heb ik dan echt zo'n bijzonder apparaat in huis ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Nee, meeste mensen hebben een notebook of desktop, sommige een mini maar zo'n bookshelf hebben weinig mensen en wat is het probleem om gewoon die schroeven los te draaien de vermoedelijk de verbindingen onderling maken?
En je bent hier ook al bezig.
https://www.circuitsonline.net/aanbod/21008/overige/informatie-aopen-dex-7150-computer.html

https://www.eng.mobilator.pl/minipc-przemyslowy-aopen-dex7150-v.2-produkt-85898.html#6
Manual ervan, zijn de 4 schroeven op de hoeken in de bovenplat.

beste heer Pier
natuurlijk dank voor je reactie. Altijd fijn dat iemand de moeite nam om te helpen.
Wat je opmerking betreft "je bent hier ook al bezig" , natuurlijk, men probeert toch info te krijgen, waar dan ook.
Daar zal toch niks op tegen zijn, wel? Daar is toch een forum voor.
Maar nu even nog over de door jou gegeven link ... met een manual.
Natuurlijk ben ik daar geweest en de "manual" die daar wordt genoemd bestaat uit enkel uit 6 bladen waarvan enkele met mooie plaatjes van de
buitenkant , front en achterkant . Een pagina met Product Specificaties en dan nog een blad met Internal Connectors waar een foto van het board
staat van zowel boven-en onderaanzicht. Dat is het.
Dan over de 4 schroeven ... het zijn er dus totaal 8. Waarvan 4 stuks in de hoeken en dan nog eens 4 schroeven rechtsboven in een vierkant van
5,5 cm. Dus die 4 schroeven in de hoeken zijn niet "verontrustend" maar de 4 aparte wel. Wat kan daar daar aan vast zitten .. ik vermoed dat de processor daar aan zit voor de koeling ervan.
Dus .. dat weerhoudt me er van om die zo maar los te draaien .. ook al omdat ik eerst liever wat meer informatie zoek.
Met dank voor je moeite. gr. Stef
 
Nee, meeste mensen hebben een notebook of desktop, sommige een mini maar zo'n bookshelf hebben weinig mensen en wat is het probleem om gewoon die schroeven los te draaien de vermoedelijk de verbindingen onderling maken?
En je bent hier ook al bezig.
https://www.circuitsonline.net/aanbod/21008/overige/informatie-aopen-dex-7150-computer.html

https://www.eng.mobilator.pl/minipc-przemyslowy-aopen-dex7150-v.2-produkt-85898.html#6
Manual ervan, zijn de 4 schroeven op de hoeken in de bovenplat.

En , heer Pier
in de lijst van de diverse driver downloads vond ik bij Certificate wel meer over de demontage van de bovenkant.
Heeft je reactie mij toch verder laten kijken dan ik had gedaan, want omdat ik er vanuit ging dat ik geen drivers nodig had heb ik daar verder
ook geen acht opgeslagen. Dus in de tabel , helemaal onderaan de klik op Certificate .. allerlei test informatie maar ook enkele verhelderende foto's.
Nogmaals .. dank !!
 
Dat was ook de bedoeling van die link, zie wel dat er verse warmtegeleidende pasta nodig is als de bovenplaat met CPU heatpipes weer terug gemonteerd gaat worden, eerst goed schoonmaken met wasbenzine en zo min mogelijk van die pasta gebruiken, is alleen bedoeld om de onevenheden uit te vullen.

Zelf schroef ik vrijwel alles open na aanschaf, handig als het nodig is, dan heb ik al die kennis.:)
 
Dat was ook de bedoeling van die link, zie wel dat er verse warmtegeleidende pasta nodig is als de bovenplaat met CPU heatpipes weer terug gemonteerd gaat worden, eerst goed schoonmaken met wasbenzine en zo min mogelijk van die pasta gebruiken, is alleen bedoeld om de onevenheden uit te vullen.

Zelf schroef ik vrijwel alles open na aanschaf, handig als het nodig is, dan heb ik al die kennis.:)

Ik vind het een prima reactie van je.
Beetje jammer dat de z.g. User Manual erg weinig voorstelt.
De eerlijkheid gebied me op te merken dat het nog niet meteen hoeft maar het is goed het te weten vóórdat er een probleem is.
 
Dat was ook de bedoeling van die link, zie wel dat er verse warmtegeleidende pasta nodig is als de bovenplaat met CPU heatpipes weer terug gemonteerd gaat worden, eerst goed schoonmaken met wasbenzine en zo min mogelijk van die pasta gebruiken, is alleen bedoeld om de onevenheden uit te vullen.

Zelf schroef ik vrijwel alles open na aanschaf, handig als het nodig is, dan heb ik al die kennis.:)

En dan beschouw ik het probleem als opgelost!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan