Probleem met mail windows 8......

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Ik ben bij iemand bezig om een mailprogramma te gebruiken in windows 8.1

Maar er gaat iets helemaal fout.

Ik heb gezocht naar windows 8 mail programma maar kon dit niet vinden.
Wel een programma "mail".... deze heb ik dus ook gebruikt.

Er staat: ..... "om er een ander mail mail adres er in te zetten moet je eerst een microsoft mail adres er in zetten."

Ik dacht dan zet ik even snel mijn eigen hotmail adres er in en dan zet ik er daarna een goed adres erin ( geen microsoft)

Gevolg ik krijg er geen ander adres in en ik krijg mijn adres er niet uit!!!!!!!!!!!!!!
Ook de pc opstarten lukt niet meer ...ja alleen als ik mijn hotmail adres gebruik.
Ik ben dus administrator geworden van deze pc.

Vraag :

1- hoe krijg ik mijn adres er weer uit ( dus uit dat programma "mail" )

2- start dan de pc weer gewoon op zonder dat mail adres?

3- hoe kom ik aan het programma windows mail 8.1 ....kan ik ook niet vinden.
zit er niet op...

Heel verhaal.... maar de pro's hier weten hier hoop ik wel een oplossing voor.:rolleyes::rolleyes:
Mijn dank is gróóóót.....:thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Mannen vast dank voor de info...ga na het weekend verder er mee...houd jullie op de hoogte...:thumb:

Ik kon toch niet wachten en heb :thumb: op jullie manier gedaan...:thumb::thumb:
Het account is weer lokaal en het start weer als normaal op.
Hartelijk dank voor jullie inbreng :D

Ik wilde ook het advies van edmoor opvolgen wat betreft het email programma. en heb nu :

https://www.schoonepc.nl/tools/essentialpim_outlook_alternatief.html

Geinstalleerd . Het ziet er wat looks betreft prima uit.
Het installeren gaat wat lastiger ...misschien omdat ik nu wat haast had maar ik krijg steeds deze melding te zien
http://prntscr.com/ls3n9c
kan de oorzaak nog niet ontdekken maar misschien weten jullie het makkelijker te zeggen.
Vast nogmaals dank voor jullie hulp
 
Laatst bewerkt:
De link naar wat je nu hebt werkt niet... .(uit Google gecopied?)
 
mogge Route...ik de link aangepast...onderste werkt wel...:rolleyes:
Was de link van edmoor ( hierboven) had ik verkeerd copie/plak gedaan....:eek:
 
Laatst bewerkt:
Aha... good old Essential PIM... ik heb heel lang bij gebrek aan beter de Notes gebruikt, werkte perfect, en omdat portable wad heel eenvoudig mee te nemen.

Als Outlook alternatief: gebruik je de Free of Pro versie?
https://www.essentialpim.com/pc-version/pro-vs-free
Weinig opties tav bijlagen, is wel erg onhandig, tenminste als je dat gebruikt.
Ik gebruik mail ook als archief omdat je bijlagen en communicatie bij elkaar houdt.
De zoekfuntie gebruik ik dus zeer frequent, dus die is ook erg belangrijk.

Ik gebruik al bijna 20 jaar The Bat!. Twee tientjes en je kunt jaren vooruit.
Ooit ontstaan in een tijd van Win95/98 dat de Outlook versie vreselijk was (Office 95 meen ik).
Een zeer sterke optie van The Bat! is de berichtenverdeler, zie plaatje. Je kunt dus er voor kiezen om op afstand mail weg te gooien en nooit binnen te halen. Erg handig ivm virussen en trojans en spam, zover die door het filter van de email provider komen.

Een mogelijk nadeel van Essential PIM is de export/backup. Dat is een EPIM bestand en die kun je in bijna geen enkel programma importeren, als je dat belangrijk vindt... Dus verhuizen naar een ander programma is haast niet te doen als je de mail wilt bewaren.

Als je dan toch en gratis programma wilt, kijk eens naar Thunderbird. Open source, wordt goed onderhouden en de mail box is vaak in andere programma's om te zetten.

The Bat! is er ook in het Nederlands en nog veel andere talen naar eigen keuze (geen extra kosten).
tb_en_193.png
 
Laatst bewerkt:
Met Thunderbird kun je volgens mij bijna alles wat je ooit zou willen. Ik vind alleen hun folderstructuur vriwel onbegrijpelijk en back up daarom maar de hele folder. Daarnaast gebruik ik ook wel eens "MailStore" free. Heb het eigenlijk niet nodig maar kan toch wel eens handig zijn.
 
Ben geen gebruiker ervan, maar dit lees ik:
http://kb.mozillazine.org/Archiving_your_e-mail
Keuze uit mbox format dus om te archiveren en die kan in veel programma's geïmporteerd worden.
Die andere optie(s) zijn idd een stuk onoverzichtelijker.

Waarom is "Mailstore Fee" zo goed?
Ze schrijven iets wat voor hun eigen bestand ook geldt.... corrupt is corrupt... waarom zou die van hen niet corrupt kunnen raken?
Vreemd verhaal... weet jij hoe dat geïnterpreteerd moet worden?
Never Lose Emails Again
Emails can be lost due to incomplete data backup, corrupted PST files or other technical problems. With MailStore Home you will never lose emails again.
 
Laatst bewerkt:
"Vreemd verhaal... weet jij hoe dat geïnterpreteerd moet worden?"
Niet echt maar ik vind het archiveren in Thunderbird best omslachtig. Ik heb archieffolders maar ook die zijn afhankelijk van Thunderbird. Als je in de Thunderbird profile folder kijkt zie een hele rits nietszeggende folders. Voorheen gebruikte ik Windows Live Mail en daar waren de folders duidelijk: inbox, outbox enz. Dus kon je ook selectief naar mailtjes zoeken of folders leegmaken. Nu weet je niet waar je zit. Ik heb bv. twee "chache" folders. Een puzzle om uit te zoeken waar wat staat.
Wat betreft betrouwbaarheid:
Als je gaat archiveren/backuppen kun je in Thunderbird gemakkelijk folders of mails over het hoofd zien. In MsOutlook, want die loopt bij mij ook, heb je idd nogal snel fouten in je .pst file. Althans volgens hun eigen scantool (scanpst.exe). Met MailStore ben je helemaal onafhankelijk. Na de juiste accounts te hebben ingesteld doet die alles automatisch. Archiveert de hele mikmak en maakt die ook doorzoekbaar. (Echter ook in de MailStore folderopslagfolder zelf kun je niets doen. Soms wil ik nl. wel eens iets opruimen. Je kunt echter wel je mailtjes in twee formaten exporteren (.msg en .eml).
Overigens adviseert MailStore zelf ook om van hun data een back-up te maken. Er kan ook bij hen immers iets misgaan, of je drive begeeft het bv.

Samengevat, als de hoofdfunctie van een progje "Emailclient" is, zijn toegevoegde functies vaak rudimentair. Zo ook het archiveren. De hoofdfunctie van MailStore is echter mailtjes archiveren en dat doet hij m.i. perfect.
Ik heb alleen nog niet gevonden om dit op gezette tijden te doen. De UI vind ik niet echt geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Om verwarring te voorkomen had ik die opmerking over "Waarom is "Mailstore Fee" zo goed?" juist in een nieuwe alinea gezet.

Dat je er voor kiest is me compleet duidelijk, maar hun verhaal over corrupte bestanden slaat nergens op. Als je backups maakt en die checkt heb je in principe nooit corruptheid.
Exact hetzelfde geldt voor hun eigen backup... als je die niet controleert of backupt... dan kun je ook met een corrupt zijn te make hebben.
Dat was mijn punt.
 
MailStore wil zich natuurlijk ook profileren en potentiële gebruikers over de streep trekken. Dat heet "marketing" ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn interesseert het alleen of het technisch klopt, ik ben de klant.... dit is blah blah...

Ok, duidelijk. Niks nieuws onder de zon als je zelf al een back-up strategie hebt die werkt. :cool:
 
Ik maak idd elke week een back-up van os en data op een externe drive die wel aangesloten staat maar niet ingeschakeld.
 
@ H6nsvV: Ik realiseer me nu dat we het topic aan het kapen zijn. Excuus hiervoor. Zelf kan ik je niet verder helpen.
 
Iets meer uitweiden over backups kan geen kwaad... een beetje extra aandacht....
 
hahaha mannen , dank voor al die info.. geweldig.

Nou ik maak er niet zo veel werk van hoor met backuppen etc.
Wat ik wel vind het moet makkelijk zijn en simpel in te stellen.
Nou weet ik wat voor de een simpel is is voor de ander niet simpel.
Ik heb voor mij zelf ook Thunderbird ...maar het instellen is voor mij een raadsel geweest..... vond het erg moeilijk en onoverzichtelijk.
Ik heb bij de gene waar bij ik dus bezig wat edmoor's tip gedaan.... eM Client.
Nou die vloog er makkelijk in geen moeilijke instal ...en overzichtelijk in te stellen.
Werkt zo te zien perfect !!!!!

Dus edmoor, route99 en Veng, hartelijk dank voor het meedenken en de info.

Alles draait weer :thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan