ventilator beamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Bij recensies van een beamer wordt geklaagd dat deze veel lawaai maakt. Het betreft een led beamer. Een led beamer wordt toch haast niet heet, hooguit warm?
 
Hoi Marcel. Wel wat weinig informatie zo...... Heb je nog Merk, type, ouderdom, kwaliteit. Welke recensie, meerdere sites bekeken of een site? Neem contact op met de winkel waar je hem kocht. Garantie?
 
Die LED chip mag echt niet te heet worden.... het blijven halfgeleiders dus ca 70 graden, mss 80 graden C en dan is het echt op...
Klassieke beamers met een ouderwetse lamp werden heel veel heter..
Pas op: let dus op je verwachtingspatronen tav technieken.
 
Het was eigenlijk een algemene vraag waarom een led beamer ook veel lawaai maakt. Led wordt toch warm, niet heet? Het betreft de Salora HD led beamer 58BHD2500
 
Klopt .. wordt niet heet.. maar dat is wel dankzij de ventilator.
Lees de handleiding p20/NL-deel maar eens na... hij mag maximaal !!!! 50 graden C worden... dus bepaald niet warm.... laat staan heet...
https://handleidingkwijt.com/salora-58bhd2500-beamer/

Het was eigenlijk een algemene vraag waarom een led beamer ook veel lawaai maakt.
Hmm.. mijn ervaring is dat je dan vooraf meer reviews zou moeten lezen, de ervaringen van ander.
Kun je hem nog terug sturen?
Of: een klacht indienen bi jde winkel. claim op garantie? ... Teveel lawaai... immers
Maar weet je wel hoeveel die mag maken.. ik lees het nergens....

Stille ventilatoren zijn vaak duur en ... als je veel lucht moet verplaatsen is het niet eenvoudig om een stille fan te vinden....


Loop alle tips nog maar eens na.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog niets gekocht maar ben aan het zoeken. Heb er nu één met een lamp en 2100 lumen. Wil led en iets meer lumen voor in kleine zaal.
 
Dan zou ik naar een showroom gaan en eea bekijken en... luisteren... en vergelijken hoeveel dBA er in de folder staat..
Noteer beiden, de ervaring en de opgave en na een aantal modellen weet je wie de zaak mooier voorstelt dan het is...

Uiteraard: Het beeld moet goed zijn.

Zo heb ik het voor de vorige beamer van ons werk ook gedaan.
We hebben nu een super stil wand TV-scherm/monitor, wat net mooi kan met max 12-15 mensen.
 
Ik dacht ook dat lumen belangrijk was, maar dat was bij bezoek aan een winkel dus niet het geval. van mij 350 lumen. Ik wist dat niet, maar nu dus wel.

Wel een beetje pittig prijskaartje. Maar ja zo een ding koop je maar eens in de tien of vijftien jaar.

Ik ben hier geweest en heb er geen belangen in. https://www.beamerwebwinkel.com/

En heb deze hierboven (zie link) gekocht, zoals ik al zei. Als je wilt zal ik morgen een foto nemen van mijn beamer als deze ?

Dan kun je het zelf zien, zeg het maar....:d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan