Critical proces died Acer Aspire E 15 start

Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
221
Eerwaarden,
Mijn laptop Acer, (Win 10), geeft na opstart bovenvermelde melding.
Vervolgens kom ik in het herstelmenu. Wat ik ook probeer, herstellen is niet mogelijk.
Bij biostest blijken er geen problemen met Ram/HD en CPU.
HD wordt herkend. Instellingen zijn EUFI.

Bootable USB win 10 Iso gemaakt en bios aangepast naar USBHD, Bij opstart geen soelaas.
USB knippert wel, dus wordt door de pc gezien, maar dat is het dan ook.
Vervolgens in bios option menu F12 enabled voor opstart mogelijkheden. De pc toont dan slechts de windows bootmanager, terwijl in de bios bootoptie wel 8 mogelijkheden staan vermeld.

Vervolgens ook nog geprobeerd via de herstel/geavanceerd optie middels de knop opstarten met USB de bootable usb aan de praat te krijgen, echter de pc geeft dan aan dat deze geen usb boot optie heeft.
Ik kom er gewoon niet in en niet onbelangrijk, niet uit.
Ik heb de accu van de laptop laten leeglopen teneinde de stroomkring te beëindigen en de powerknop circa 30 minuten ingedrukt gehouden.
Laptop staat nu uit.

Is er iemand die mogelijk een oplossing weet voor dit probleem?
Groet,
Niek.
 
Ja dat is correct

Maar de pc geeft geen soelaas bij de herkenning van de usb. Hij ziet deze wel, maar zegt dat hij niet kan booten van usb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet de bootmode in de bios dan eens op Legacy.
Als er dan wel van geboot kan worden is het geen UEFI bootable stick.
 
heb bios op legacy gezet. pc deelt mee: PXE-MOF: Exiting PXE ROM
No bootable device-- insert bootdisk and pres any key.

Ik denk dat ik een nieuwe opstartusb moet maken met legacy.
 
Legacy modus wil alleen booten van bootable disk netwerk. Krijg slechts een DOS scherm en kan er niet meer uit. Bij terugzetten naar EUFI start de pc op met critical proces died.
ISo schijf win 10 gemaakt, maar pc zegt dat deze geen usb boot heeft en verwijst naar de windows boot manager.

Bij F12 laat de pc alleen de windows boot manager zien en geen andere opstartmogelijkheden.

PC staat nu via BIOS ingesteld op USBHD om usb te activeren. Helaas ik kom niet verder.
 
Ik heb er net een mailbericht uitgestuurd. Binnen 72 uur gaat men reageren.
Even afwachten maar.
Echter ik sta open voor nog meer tips en truken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan