Met laptop een desktop besturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik wil een verbinding aanleggen tussen een laptop en een desktop. Ik wil via een intern netwerk (dus niet teamviewer die via internet gaat) mijn desktop kunnen besturen. Ook intern vanwege de grotere snelheid op een intern netwerk dan via internet en veiliger.

Hoe kan ik het zo maken dat ik met een switch en bekabeling naar beide apparaten een mooi netwerk maak?
Ik kan een FTP server maken van de desktop, maar ik wil meer dan alleen bestandsuitwisseling.
Ik wil de programma's kunnen laden en besturen op de desktop en nog veel meer, allemaal via mijn laptop. En liefst als 2e scherm.

Ik wil benadrukken dat ik op de hoogte ben van oplossingen die via het internet gaan, maar ik wil het echt een intern netwerkje houden.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al uitgevonden dat ik de verbinding kan leggen via de tool die in Windows zit: verbinding op afstand.

Kan je via verbinding op afstand ook data delen of moet je daarvoor weer een thuisnetwerk (delen van bestanden) instellen?
 
Je kunt gewoon met copy/paste van de een naar de ander heen en weer werken.

Delen doe je via het netwerk als je geen "verbinding op afstand" gebruikt....

Immers via verbinding op afstand ben je al op dat systeem, delen zou dubbel zijn, maar het mag wel.....

Je kunt ook Teamviewer (freeware voor thuis) gebruiken. Er is een zgn portable versie, hoef je niet te installeren.
Handleidingen via Google super makkelijk te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan