• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Project management tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjonnie5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2018
Berichten
2
Beste deskundigen, ik heb een mooie uitdaging. Zie ook bijlage.

Situatie:
- ik heb een tabel op de 1e sheet (overview) met 2 assen:
(i) een groot aantal rijen met taken
(ii) een stuk of 20 kolommen met projecten waarin deze taken wel of niet voorkomen

- Dit is weergegeven doormiddel van een 'ja' of 'nee' waarde in de cellen (of 1/0)
- Taken worden in de loop der tijd toegevoegd in het overzicht (dus op de 1e sheet)
- elke project heeft een eigen sheet
- op projectniveau (dus per sheet) worden gegevens over de taak (status, datum, verantwoordelijke, etc.) handmatig bijgehouden in volgende kolommen (in dit voorbeeld: D t/m O)


Gewenste output:
- in elke projectsheet moeten in de eerste kolom de taken komen die bij dit project horen (dus afhankelijk van y/n in het overzicht. Zie ook de gele cellen in de tabbladen die ik dus automatisch wil laten invullen), zodat we voor die specifieke taak op projectniveau (dus per sheet) de details daarover kunnen bijhouden in de volgende kolommen op die sheet.

Scenario:
- rekening houdend met het feit dat we in de 1e sheet rijen (=taken) toevoegen (misschien willen we zelfs rijen invoegen of de rijen sorteren in de 1e sheet) moet op projectniveau de data uit de overige kolommen (in dit voorbeeld, kolommen D t/m O van de 'projectsheets') gekoppeld blijven aan de specifieke taak.


Oplossing:
Nu heb ik hier:
https://www.pc-helpforum.be/topic/71236-project-management-tool/
reeds als tip gekregen om met filters te werken en alles in 1 tabel te zetten. Dit is op zich een aardig plan, maar lost het probleem niet helemaal op. Ik wil immers in de loop der tijd taken toevoegen (met extra gegevens daarover) en dit niet voor ieder project handmatig doen. Ik zou zelfs (als kers op de taart) de extra gegevens over een bestaande taak op 1 plek (overview) willen kunnen aanpassen en dat dit overgenomen wordt bij alle taken die in de afzonderlijke projecten voorkomen.

Ben benieuwd of er een fraaie oplossing te vinden is. Alvast veel dank voor jullie tijd en suggesties.
 

Bijlagen

  • Taken per project bijhouden_voorbeeld.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 23
Deze achter sheet "Overview'?

Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
Dim sh As Worksheet
For Each sh In Sheets
    With sh
        If .Name <> "Overview" Then
            .Range("A3:C10000").ClearContents
            For Each cl In Range("Tabel2[" & .Name & "]")
                LR = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
                If cl.Value = "ja" Then .Cells(LR, 1).Resize(, 3) = Cells(cl.Row, 1).Resize(, 3).Value
            Next
        End If
    End With
Next
End Sub
 
Ik zou je tabblad overview anders opstellen , de taken in kolommen en de projecten in rijen, projecten zal na verloop van tijd langer zijn als taken.
In bijlage jou bestand zoals ik begrepen heb zoals je topic vraag.
 

Bijlagen

  • Taken per project bijhouden_voorbeeld.xlsm
    29,9 KB · Weergaven: 29
Beste SjonR en JeanPaul, dank voor de snelle reacties in ieder geval.

Ten aanzien van de eerste reactie; ik begrijp niet helemaal hoe ik die code 'achter' een sheet moet hangen.
Ten aanzien van de tweede reactie; ik vrees dat die suggestie het probleem niet oplost.

Het gaat er mij vooral om dat ik een taak zou willen aanmaken, die dan vervolgens in alle gekozen projecten direct wordt overgenomen met een paar extra kolommen met extra info over die taak (dus kolom A,B,C van overview).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan