Samenvatting maken uit meerdere tabellen VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste COW18,

Bedankt voor de terugkoppeling.
Ben helaas niet zo thuis in VBA.

Kan de samenvatting in de tabel op blad "Samenvatting" automatisch gesorteerd worden?
Ik had in mijn vorige code ook dat de oppervlakte werd opgeteld (zie kolom D) bij de bijbehorende sector en verlichting. Hoe voeg je deze toe?

Groeten,

Roy.
 
grondopp en sorteren is niet moeilijk, alleen zijn er hier al zoveel voorbeelden, dat een kat haar jongen niet meer vindt.
Post anders eens wat je verwacht als resultaat daar.
 

Bijlagen

  • Rekenbestand (1).xlsm
    196,1 KB · Weergaven: 11
Dank je COW18.

In principe moet alleen de energiesector (van laag naar hoog) gesorteerd worden met bijbehorende resultaten in de tabel (sheet Samenvatting).
Wat er ook nog niet klopt is de optelling van de GO oppervlakte vanaf Cel T52 (sheet Algemeen). Dit zou de totaal optelling van kolom D zijn (zoals dat nu ook gebeurt in kolom S).

Kunnen ook de Regeling en Detectie toegevoegd worden?
De samenvatting is dan als volgt:
Unieke waarde : energiesector (kolom L) - Type Verlichting (kolom P) - Regeling (kolom T) - Detectie (kolom U).
Indien deze gevonden is, dan de totaal optelling van deze resultaten van Aantal (kolom Q), Vermogen totaal (kolom R), Totaal (kolom S), GO (kolom D).
Voorbeeld:
1 LED 1x20 40 20 800 Centraal aan/uit Geen
1 LED 1x20 2 20 40 Centraal aan/uit Aanwezig
1 LED 1x20 10 20 200 Vertrek Aanwezig
1 TL_HF 3x54 11 186 2046 Vertrek Geen

Ik gebruikte de draaitabellen niet, omdat ik 3 setjes Verlichting had en dit niet helemaal goed kreeg.
Had niet bij stil gestaan om eerst een tussenstap te maken (zoals jij dit hebt gedaan met een tabel) en dan de draaitabel genereren.

Mvg
 
Dat lukt je met de VBA aanpak evenmin is mijn indruk.
 
tja, eigenlijk heeft die draaitabel geen toegevoegde waarde meer.
 

Bijlagen

  • Rekenbestand (1).xlsm
    194,5 KB · Weergaven: 13
Dank je cow18.

Is het mogelijk om de kolom 1 (sectoren) te sorteren (van klein naar groot) nadat de tabel is gegenereerd?

Gr.

Roy
 
Laatst bewerkt:
bijna helemaal op het laatste van die macro verzamelen, juist aanpassen van die 2 rode cijfers
Code:
               End With
                .Cells(1).Resize(Dict_Tot.Count, UBound(d) + 1).Value = Application.Index(Dict_Tot.items, 0, 0)
                .Sort .Cells(1, [COLOR="#FF0000"][SIZE=3]1[/SIZE][/COLOR]), , .Cells(1, [COLOR="#FF0000"][SIZE=3]2[/SIZE][/COLOR]), , , , , Header:=1
                .EntireRow.AutoFit
                .EntireColumn.AutoFit
            End With
        End If
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan