Nieuwe gaming/multimedia pc (budget ong. 1300 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormbreaker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
1.481
Beste mensen,

Mijn huidige pc is al 6 jaar oud (behalve GPU, A-keuze van Azerty is +/- 4/5 jaar en CPU koeler is nog geen jaar) en geeft steeds meer problemen. De boel gaat op een gegeven moment richting eind van zijn latijn. Heb ook last van freezes af en toe en soms blauwe schermen.

Dit is wat ik nu heb:
Summary
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz 33 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock B75 Pro3-M (CPUSocket) 30 °C
Graphics
XG2402 SERIESH (1920x1080@144Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 670 (ASUStek Computer Inc) 31 °C
Storage
119GB M4-CT128M4SSD2 (SSD)
465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-00ERMA0 (SATA) 29 °C
931GB Seagate Expansion USB Device (USB (SATA)) 32 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95
Audio
Realtek High Definition Audio
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Computer type: Desktop

Ik zoek een nieuwe pc geschikt voor gaming en zware multimedia taken. Ook zou het fijn zijn als ik ermee kan fotobewerken. Ik wil een heel nieuw systeem, de onderdelen die in deze pc zitten wil ik niet hergebruiken. Heb in het verleden vaak problemen met deze pc met overwegend ALTERNATE onderdelen gehad. Nu wil ik kopen bij mijn vaste partner wat betreft computeronderdelen, Azerty.
De volgende eisen zijn van belang:


Budget: +/- 1300 euro (waar mogelijk ook Windows in past en assemblage, maar als dat niet gaat is dat ook niet heel erg).
CPU: Intel i7 (nieuwste generatie)
Moederbord: goed spul, maar hoeft niet het allerduurste te zijn.
Voeding: goed spul, minstens A Bronze Plus.
Geheugen: minstens 16 GB DDR4.
GPU: vanwege budget een R5 280 of 290.
Case: liefst van Phanteks
CPU koeler: een goede, ik heb nu een Antec C40 ben ik tevreden over.
DVD/CD: gewone combi, van LG is goed die heb ik nu ook.
Kaartlezer: omdat ik hobbyfotograaf ben gebruik ik die heel veel, die er graag bij.
Opslag: i.i.g. 1 SSD van tenminste 256 GB. Daarnaast tenminste 1 HDD van tenminste 1 GB, bij budget over extra HDD.
Case fans: alleen doen bij budget over, of als de case niet voldoende koeling geeft.

Volgens mij heb ik dan zo een beetje alles gehad. Wie o wie kan iets leuks samen stellen, waar ik even over kan nadenken.
 
Ja, ik bedoelde idd R9. [edit] ik bedoel een RX 580 of RX 590.

Is een leuk lijstje. Met Windows en assemblage zal het wel rond de 1400/1450 kosten. Dat is op zich een acceptabel bedrag voor mij.
Denk je dat de koeling in deze setup gewaarborgd is? Want de GPU heeft maar 1 fan en de case maar 2. T.o.v. 2 fans in mijn huidige GPU en 4 fans in de case nu.
 
Laatst bewerkt:
Assemblage met 2 jaar garantie kost € 99 ( bron )
Windowslicentie ( Win 10 Pro ) rond de € 23 ( bron )

In het overzicht heb ik gekozen voor een 8e gen Core i7, die wordt minder warm als jouw huidige i5 3450, hetzelfde geldt voor de GPU in het overzicht.
Uiteraard kun je voor een andere processor-koeler of GPU kiezen, ik heb zelf een dual-fan Noctua op mijn i7 6700K zitten, stil en koelt als een tijger maar die kost ook rond de € 80...
Er zijn uiteraard ook GPU's met 2 fans, zie hier, maar de prijzen voor een GTX 1060 lopen ook behoorlijk uiteen zoals je daar kunt zien.

En assemblage...tja, ik doe dat gewoon zelf hoewel ik maar 1 hand / arm kan gebruiken....:rolleyes: dus zo moeilijk is dat niet, duurt alleen iets langer...:thumb:
 
Ik heb bij deze verkoper inmiddels 3 Win 10 Pro licenties aangeschaft ( 1 voor mezelf, 2 voor derden ) en een Win 7 Pro licentie ( 2 jr geleden ).
Met geen van deze zijn er problemen, alle systemen zijn normaal geactiveerd en dus legaal.
Je vergelijkt appels met peren als je kijkt naar de prijzen in de webshops hier, die verkopen er misschien 5 per jaar want de meeste mensen kopen een kant-en-klaar voor-geïnstalleerd systeem of laptop.
Online verkopers als de gelinkte zijn internationaal actief en verkopen er honderden zo niet duizenden per jaar ( en dan praat je over totaal andere prijzen ), dat is hun core business en dat is het voor Azerty en vele andere webshops niet.
Software-verkoop is gewoon bijverdienste en daar willen ze dan ook stevig aan verdienen.
Overigens krijg je bij bijv. D.L. alleen een product-key per mail en een link om de installatiebestanden ( ISO ) te downloaden, dus geen plastic hoesje met Microsoft opdruk etc. want ook dat kost geld.
 
Dus die versie moet ik downloaden op de oude computer. Want een nieuwe zonder OS kan nog geen contact maken via een browser met internet.
 
Mooi systeem maar hoe kan ik W10 installeren op een pc die geen OS heeft? Dat moet toch vanaf de oude pc? Ik snap dat punt even niet.
 
Je krijgt een download-link per mail dus ja, het lijkt me dat je dan op je oude pc moet downloaden.
Je kunt overigens ook gewoon de installatiebestanden bij Microsoft downloaden en wel m.b.v. het hulpprogramma op deze pagina.
 
Ik ga mij een paar dagen beraden over het systeem van Lange Pier. Zo is ie compleet met DVD/CD en card reader: https://azerty.nl/basket/?code=YTox...7aToxO2k6MTM4MDAzO2k6MTtpOjE0MjYwOTI7aToxO30=

1400 euro is een hoop geld. Ik moet even nadenken of dat het nu waard is. Overigens heb ik nog geen intentie om op dingen te bezuinigen. Ik wil voor 6-8 jaar gewoon klaar zijn, wellicht een kleine upgrade, maar geen systeem wat na 1 of 2 jaar alweer heel erg achterhaald is.
 
Zelf in elkaar zetten, scheelt ook weer €99,=, het echt geen rocket science.
Ding zal jaren mee kunnen, hooguit miss. een andere videokaart t.z.t. die dan op dan aangeboden games het beter doet.
 
Ik ga komende woensdag een offerte voor dit systeem bij Informatique aanvragen. Twijfel toch over Azerty omdat ik in Rotterdam woon en zij helemaal in Raalte zitten. Informatique zit in Berkel en Rodenrijs, en dat is voor mij dichterbij waardoor ik niet op afstand hoef te kopen en gewoon naar de lokale computerspeciaalzaak kan als er iets is.
 
Vandaag naar Informatique geweest in Berkel en Roderijs. Zoals jullie nogal weten ben ik wat eigenwijs dus de optie ook aan de adviseur gevraagd of ik niet beter een door Informatique samengesteld systeem kon nemen. Ze hebben daar hele leuke game systemen. Nu raden jullie het al: ik typ dit bericht vanaf, voor veel mensen denk ik, een droomcomputer. Ik heb vandaag deze gekocht: https://www.informatique.nl/201439/informatique-mygamepc-level-40-w10.html
Daarvoor heb ik bijna 1700 euro af getikt, maar deze kan alle games de komende jaren wel met gemak aan!
 
Gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je er lang en veel plezier aan beleeft..:thumb:
Dat mag ook wel want je hebt er wel de hoofdprijs voor betaald, als ik zo naar de specs van dit systeem kijk is het een vorstelijke prijs...
Maar ach, als je er de komende 5-6 jaar probleem van kunt genieten.......:D:cool:
 
Nou, de hoofdprijs. Als we dit systeem zo hadden samengesteld via Azerty hadden we ook rond die prijs uit gekomen. Het systeem was zonder W10 1400 euro. Met W10 (met OEM licentie) 1500. De GPU die ik nu heb is 200 euro duurder. Dus dan was je daar ong. ook uit gekomen. Misschien is dit systeem, mocht je W10 via Digital Licence kopen ed., iets duurder maar het is een gebalanceerd systeem wat ze vooraf hebben bepaald wat op elkaar past. Ik vond het wat te lang duren en vooral te riskant om een aantal dagen op een custom te wachten, met wellicht hetzelfde risico als bij dat ALTERNATE systeem: daar bleken de onderdelen toch om een of andere rare reden niet goed op elkaar afgestemd. Ik kreeg deze nieuwe pc overigens wel direct aan, tot nu toe gelukkig nog geen problemen. Dat was bij die custom ALTERNATE pc wel anders in 2012.
 
Nou, dat laatste mag ook wel toch..?
Je mag er toch van uit gaan dat ze zo'n systeem wel even proefdraaien voor het afgestuurd wordt....
Zou een blamage wezen als het systeem bij jou thuis, nieuw uit de doos, niet wil booten....
En ja, het is een afweging die je maakt....zelfbouw en een licentie online kopen had je zo'n € 140 gescheeld maar verdeeld over 6 jaar is dat iets meer als 2 tientjes / jaar maar dan heb je ook geen ergernis en gezeik :thumb:

In elk geval kun jij full throttle gamend het nieuwe jaar in dus fijne feestdagen en een gezond en super game 2019 gewenst :thumb:
 
Ja, gelukkig doet ie het goed, dat zou wat zijn he. Hopelijk blijft het een betrouwbare partner voor de komende jaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan