• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief voor draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig, want ik heb mij suf gezocht om de Algemene titel aan te passen :)

Heb jij ondertussen ook al kunnen vinden waarom de macro niet werkt met data in mijn voorbeeld ?
En als kan hé, misschien wat uitleg bij de macro.
Heb al wat gegoogeld en snap de werkwijze.
Maw de grote lijnen maar niet de details.
Ik zelf al geprobeerd gehad om macro aan te passen.
En kan met initieel testfile A1 A1_A1 de startplaats aanpassen.
En als ik 10 records neem van de effectieve data dan lukt het soms maar niet altijd.
Als ik daarom de details van macro snap misschien lukt het mij zelf om op te lossen.

Alvast dank.
 
Mijn reaktie was:

Ik zie geen verband tussen dit bestand en de eerder door jou geplaatste afbeelding.

De macro is gebaseerd op die afbeelding.
Loop met F8 stap voor stap door de macro.
 
Laatst bewerkt:
De oorzaak gevonden waarom het niet werkt.
Maar nog niet de oplossing.

Met een aantal testrecords, van de live data, hebt ik gemerkt dat wanneer kolom 1 & 2 verschillend zijn en in kolom staan er 3 woorden vb ABC 1213 ABC dan wordt de verdeling gemaakt maar met ; tussen de velden.
En niet de in aparte velden.

Wanneer ik, in de derde kolom juist voor de verandering tussen kolom 1 & 2, er twee woorden van maak vb ABC 1213 dan lukt het wel.
De vorige records mogen waarden hebben van 3 woorden. Dan geen probleem.

Vb
Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3 Kolom 4
A A B B B 0,1
A A B C D 0,5
A B Z I D 0,9

Dan krijg ik een ; bij de verdeling ip van nieuwe velden.
Pas ik de data aan naar :

Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3 Kolom 4
A A B B B 0,1
A A B CD 0,5
A B Z I D 0,9

(dus B C D naar B CD) dan lukt het wel.

Iemand enig idee om dit op te lossen ?


Nog verschillende testen gedaan en soms werkt het wel en soms werkt het niet. Dus bovenstaande werkt soms wel.
Dus ik kan er geen pijl optrekken. Het probleem is ook dat ik de code niet in detail ken.

Nog wat tests gedaan.
Wanneer er een verschil is tussen kolom 1 & 2 (dus nieuwe regel maken) en de waarde van kolom begint dan met een cijfer vb 02 dan gaat het mis.
Verander ik 02 naar AA dan lukt het wel.
Bij 02 krijg ik ;;; als scheidingstekens. Dus toch iets te maken dat Excel denkt van Numerieke en alfanumerieke en tekstvelden.

Misschien dat nu iemand de oplossing weet ?
 
Laatst bewerkt:
Dag Moderator SNB,

In Excel werkt het soms en soms niet. De reden kan ik echter niet achterhalen.
De macro werkt niet en dan wijzig je manueel de gegevens en dan werkt de macro wel.
Als je dan manueel terug de originele waarden invult werkt het wel.
Neem je het origineel bestand opnieuw dan werkt het niet. (bestand sluiten en openen)

Ik had dit issue ook gepost in forum "Access" en jij hebt de vraag als "gesloten" gemarkeerd met uitleg zie Excel.
Is het misschien mogelijk dat deze post toch terug wordt geopend of opnieuw wordt aangemaakt ?
Misschien kan je in Access dit issue wel oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan