VPS terug naar originele staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Onlangs kocht ik bij mijn webhostingprovider een VPS (met Ubuntu 18.04). Ik ben een aantal programma's geïnstalleerd, maar daarna maakte ik een fout die ik niet ongedaan krijg.
Op het VPS-beheerscherm van de provider dacht ik wel een optie te vinden om de VPS een complete "factory reset" te geven, zodat deze weer als nieuw wordt opgeleverd, maar tot mijn stomme verbazing blijkt zo'n functie bij mijn provider niet aanwezig te zijn.

Wat zijn mijn andere opties?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Vragen om een snapshot mogelijkheid, zodat je kopie van je huidige staat van je VPS kunt maken/terugzetten. Of vraag ze om je VPS opnieuw te installeren met schone image.

Als je een fout niet ongedaan krijgt, ben ik benieuwd wat er gebeurd is? En tot hoever je expertise ligt. Je hostingprovider kan het mogelijk ook oplossen, vaak tegen een uurtarief.
 
PHP4U, ik ben beslist geen professional. Ik gebruik mijn VPS echt om er van te leren en er mee te "spelen".
Ik wilde bijvoorbeeld kijken of ik Magento kon installeren, maar kreeg het niet voor elkaar volgens de ene instructie, maar mogelijk wel via de tweede instructie. Dan wil ik er wel graag voor zorgen dat settings uit de eerste poging niet in de weg zetten. Ik kreeg dat niet weg (weet zo 1-2-3 niet op te hoesten welke setting dit betreft) en wilde dat, net als bij mijn vorige hostingprovider, oplossen door de VPS kaal te herstarten. Er staat verder nog niets op, dus er gaat ook niets verloren.

VPS opnieuw installeren met schone image doen ze niet; ik kan de huidige opzeggen en een nieuwe aanvragen
Hulp van webhostingprovider tegen betaling is in dit stadium iets teveel van het goede.

Bedankt voor je hulp!

Vriendelijke groet,
Guido
 
Waarom kunnen ze dat niet doen? Als jij een ander OS wilt, en dus een andere image, dan moet je daar toch vrij in kunnen zijn?
 
Ze kunnen dat wel doen, maar dan moet je wel een mail sturen naar hun verkoopafdeling.
Zojuist werd ik echter gebeld door de accountmanager (ik had nog niet eens een mail gestuurd) en die maakte het voor mij in orde.
Ik ben blij!
 
Gelukkig is het gelukt. :)
Volgende keer een snapshot gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan