• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
151
hallo,

ik wat aan het prutsen met een formule om de waarde van cel "C5" op te zoeken in een ander csv bestand "NL_modellen.csv" kolom "I".
het resultaat moet dan gezocht worden in hetzelfde csv bestand maar uit 2 kolommen "B & C"

vb: B = audi
C = A4

dan moet de weergegeven waarde "Audi A4" zijn.

maar per gezochte waarde kunnen er meerdere rijen zijn met een waarde en deze zouden allemaal moeten weergegeven worden.


vb. waarde "123" = Audi A1
Audi A2
Audi A3

ik kom hierop maar dit werkt niet
Code:
=VERT.ZOEKEN(C5;NL_modellen.xls!$I:$I;NL_modellen.xls!$B:$B :NL_modellen.xls!$C:$C;WAAR)
 
Beste,

De structuur van de formule is niet juist. Het moet zo zijn : =VERT.ZOEKEN (waarde die u wilt opzoeken, bereik waarin u de waarde wilt zoeken, het kolomnummer in het bereik dat de retourwaarde bevat, exacte overeenkomst of niet-geheel exacte .Bij jou ontbreekt het kolomnummer.
Jouw formule moet 2 keer uit vert.zoeken bestaan : =VERT.ZOEKEN( )+VERT.ZOEKEN( ). De eerste keer zoeken in kolom B, de tweede keer zoeken in kolom C
 
als ik de code aanpas naar 1 kolom krijg ik nog steeds "ongeldige celverwijzing"

Code:
=VERT.ZOEKEN(B5;NL_modellen.csv!$I:$I;NL_modellen.csv!$B:$B;WAAR)
 
Beste,

Publiceer eens het bestand. Ik denk dat de kolom met de retourwaarde een getal moet zijn.
 
Beste,

Je zal wat geduld moeten oefenen want ik beschik momenteel niet over een laptop met Excel. Tegen 19.00 u. lukt dat wel.
 
ik kan er niets anders van maken dat je dit zoekt.

Veel nummers staan er meerdere keren in, dan geeft hij enkel het resultaat van het eerste nummer dat hij tegenkomt.
 

Bijlagen

  • NL_modellen (3).xlsx
    27 KB · Weergaven: 49
Zet er kolomkoppen boven en gebruik een draaitabel.
 
@emields

dit is inderdaad wat ik zoek maar de code staat in een ander xls file dan de gegevens "NL_modellen" en dit lukt me niet.
 
=VERT.ZOEKEN(A1;'[uw ander bestand]NL_modellen (3)'!A1:K260;2;0) &" "&VERT.ZOEKEN(A1;'[uw ander bestand]NL_modellen (3)'!A1:K260;3;0)
 
als ik deze formule ingeef wordt hij automatisch veranderd naar

Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;'[c:\[NL_modellen.csv]NL_modellen]NL_modellen.csv]NL_modellen'!A1:K260;2;0) &" "&VERT.ZOEKEN(A1;'[c:\[NL_modellen.csv]NL_modellen]NL_modellen.csv]NL_modellen'!A1:K260;3;0)

en als resultaat #N/B
zou je dit soms in een voorbeeldje willen steken want ik geraak er niet uit
 
Waarom plaats je beide bestanden niet. In .csv is in basis een tekstbestand.

mogelijk dat het zo werkt.
=VERT.ZOEKEN(A1&"";'[c:\[NL_modellen.csv]NL_modellen]NL_modellen.csv]NL_modellen'!A1:K260;2;0) &" "&VERT.ZOEKEN(A1&"";'[c:\[NL_modellen.csv]NL_modellen]NL_modellen.csv]NL_modellen'!A1:K260;3;0)
 
Dit lukt ook niet.
Heb beide bestanden toegevoegdBekijk bijlage NL_modellen.csvBekijk bijlage Map1.xlsx.

In bestand map1 komt een nummer/tekst onder cel "artikel" te staan welke moet gezocht worden in bestand NL_modellen.csv onder kolom "A"
Onder omschrijving moet dan de waarde komen die in NL_modellen.csv onder kolom "B en C" staat.
 
Laatst bewerkt:
plaats deze code in cel E6, zo nodig doortrekken naar beneden.

Code:
=VERT.ZOEKEN(C6;'NL_modellen (1).csv'!$A$1:$C$1353;2;0)&" "&VERT.ZOEKEN(C6;'NL_modellen (1).csv'!$A$1:$C$1353;3;0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan