te weinig ruimte voor herstelpunt maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
wil herstelpunt maken. Er staan er nu geen. Toch krijg ik als bericht:te weinig schijfruimte.:eek:
 
vrijmaken? hoe?

beschikbaar 109 GB gebruikt 100 GB Maar het lukt me niet om ruimte vrij te maken.
Toch bericht: te weinig schijfruimte
 
Kijk eens met CCleaner > Gereedschap > Systeemherstel of er herstelpunten staan en verwijder oude.

Type > Herstelpunt maken in het zoekvak en klik de betreffende schijf en klik op > Configureren. Zet Max. gebruik op 7 GB.
 
Goed bezig hoor. Lees eens de volgende tips: https://neosmart.net/wiki/no-system-restore-points/

In samenvatting: chkdsk zou fouten op de schijf kunnen vinden zoals in het bestandsysteem. Een gefragmenteerde schijf of gefragmenteerde swapfile is wel eens een bezwaar. Systeemherstel kan uit staan bij Systeem. Geef eens de controleopdracht sfc /scannow want malware is meestal heel goed in het uitschakelen van systeemherstel en het wissen van herstelpunten. Succes.
 
Je hebt of teveel rommel of een te kleine schijf voor wat je erop wilt zetten.
SSD's van 240-260 GB kosten tegenwoordig maar heel weinig, je moet minstens 30-40 GB vrij ruimte hebben om enigszins fatsoenlijk te kunnen werken.
 
zie bij ccleaner geen zoekvak.

ik zie bij ccleaner geen zoekvak. Heb verger geen herstelpunten meer. Wil er een maken van vandaag. Helaas...lukt nog niet
 
Nee, natuurlijk lukt dat niet! Dat had je toch al gezegd. Je plaatst geen screenshot, geeft geen inzicht hoe je een herstelpunt maakt (werkwijze) en dan moeten wij als 'helderzienden' het gaan oplossen. Geef nu eens exact aan wat je van de tips hebt uitgevoerd. Is systeemherstel onder CCleaner leeg ja of nee? Heb je de schijf geselecteerd (onder herstelpunt maken) en geconfigureerd en de ruimte gezet op 7 GB?

Heb je uitgevoerd wat Alfred schreef, schijfcontrole chkdsk /f, sfc /scannow en scannen met MBAM. Oplossen is een kwestie van aan de slag gaan en zaken uitsluiten.
 
Laatst bewerkt:
laatste bericht onvriendeljk

laat maar zitten. Ben hier te oud voor. :shocked:
 
Begrijp ik niet. Ik heb alles zelf moeten leren en ben ook oud. Hoe leer ik dan? Door in eerste instantie zoekwoorden en later vragen te stellen op de Google zoekmachine. Je kunt op Alles, Afbeeldingen en Video's zoeken. Ik ben ook begonnen met woorden te zoeken van wat is dat? En door te lezen en video's te bekijken leer je waar de functies en instellingen zitten. Dat kost tijd en soms moeite maar is ook leuk. Als je telkens anderen om hulp moet vragen en moet zeggen, ik kan niks, is ook niet wat.

Maar terug naar de vraag. Rechtsonder staat de Startknop als je daar typt > Herstelpunt maken dan kom je toch bij alle instellingen (schijf selecteren en > Configureren) die je daar kunt maken, die kun je toch nakijken?

Zelf heb ik geen Windows 8 en 10 en geen Vista, maar Windows 7. Dus als ik wat wil weten over > Herstelpunt maken in Windows 8 dan moet ik ook zoeken met Google en dan typ ik > Herstelpunt maken in Windows 8. Dan moet ik ook lezen. Begrijp je wat ik bedoel.

Als ik kant en klare oplossingen heb en ik kan zaken direct voor je oplossen dan zou ik dat wel doen. Maar laten we eerlijk zijn zo werkt dat op een forum niet. Vaak moeten helpers ook gewoon hard werken, veel zoeken, lezen en nadenken om met oplossingen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan