• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel laten kleuren door bepaalde celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferrr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2018
Berichten
4
Hallo,

Ik zou graag een regel/gedeelte van een regel een kleur willen geven als ik in een bepaalde cel in die regel een x zet.
Echter lukt mij dit niet.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.
 
Als je bijvoorbeeld de X in kolom A zet en je wil kolom C laten kleuren bij een X, dan selecteer je kolom C. Vervolgens kies je voor voorwaardelijke opmaak. Nieuwe regel. Het laatste type regel (gebruik een formule). Zet hierin =$A1="X" en kies de kleur opmaak die je wilt. De $ is belangrijk omdat wanneer je de formule versleept, hij altijd zal wijzen naar kolom A. Het regelnummer verandert wel mee.
 
nu vraag je ongeveer, hoe moet ik rijden als ik op de vierde parkeerplaats wil staan naast auto X?
 
Dankjewel voor de reactie.
Ik heb een afbeelding toegevoegd om het duidelijker te maken.

Naast de cel met -1 (in het rood) is een nu een lege cel.
Als ik in de lege cel een x wil ik dat deze hele regel een kleur krijgt. Zo kan ik visueel duidelijk maken dat deze taak is afgerond.
Eventueel een andere oplossing die ik wenselijker zou vinden is dat na het invullen van de x de hele regel wordt verborgen.

Is mijn vraag zo duidelijk genoeg?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • vraag over excel.PNG
    vraag over excel.PNG
    3,7 KB · Weergaven: 23
in post #2 staat exact wat je moet doen om dat mbv voorwaardelijke opmaak voor elkaar te krijgen.
Het enige verschil met jouw plaatje is dat de X niet in kolom A komt. In welke dan wel is obv je screenshot niet te bepalen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan