• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In vba van het ene userform naar een andere userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

stagiair123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2018
Berichten
4
hallo,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een formulier, maar ik wil van de ene userform naar de andere. Dit wil ik door een if functie, maar dit doet het systeem niet. Hij geeft alleen het scherm van Voorschot ook als er geklikt wordt op overig.

Vraag foto.png

Kan iemand mij helpen?
 
Dan is Soort_declaratie.Text dus altijd ongelijk aan Voorschot.
 
Hoeveel soorten voorschot heb je helemaal? Dit doe je toch via een Keuzelijst met invoervak, waarbij je dan aan de Click event het formulier opent? Nou laat je iemand het (best wel moeilijke ;) ) woord ‘voorschot’ helemaal intypen. Dat noem ik dus bepaald niet gebruiksvriendelijk. Nog afgezien van de programmeer ellende die niet nodig is.
 
Edmoor, Voorschot staat wel in de lijst. Er zijn daar twee mogelijkheden Voorschot en Overig.

Octafish, het is ook een keuzelijst. Hoe moet je dan via een keuzelijst optie door worden gestuurd naar een andere formulier? Het moet eigenlijk zijn dat je aan de hand van de keuze die je maakt naar een bepaald formulier moet worden gestuurd.
 
Ga er maar vanuit dat je If contructie gelijk heeft.
Als je je document plaatst kunnen we beter aangeven waar het mis gaat.
 
Gebruik slechts 1 userform.
Gebruik zo nodig een multipage.
Plaats Excel voorbeeldbestanden in plaats van plaatjes.
 
Waarom moet bij jullie steeds weer het wiel opnieuw uitgevonden worden ?
 

Bijlagen

  • __PZ declaratie.xlsb
    101,4 KB · Weergaven: 44
Werk jij daar als stagiair op de financiële administratie ?
 
Wat is er dan mis met jullie huidige declaratiesysteem ?
Vanuit welke opleiding loop jij daar stage ?
Is M.D. van K jouw 'opdrachtgever ?
 
@snb, weer zo'n snuggere. De manager lijkt mij best wel een hoge pief.

@moderatie, willen jullie eens de discussie aangaan met weet ik veel wie, maar wel bij dit ministerie?

Edit ook maar even een attendeer mod gedaan.
 
Laatst bewerkt:
bij welk ministerie?
 
Natuurlijk het meest voor de hand liggende ministerie: Veiligheid en Justitie, Immigratie en Naturalisatie Dienst, Financiële en Bestuurlijke Informatievoorziening, Financiële Administratie.
Staat allemaal in het meegezonden voorbeeldbestand.
Blijkbaar hebben de medewerkers daar de afgelopen 20 jaar geen declaraties kunnen indienen.
En is het belangrijk genoeg om daarvoor een stagiair (Sic!) een systeem in elkaar te laten draaien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan