• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperkte data overhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giro17

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2018
Berichten
12
Hoi Ik maak gebruik van 3 sheets.
Sheet 1 genaamd export. Deze sheet bevat een export waar ik gebruik van wil maken
Sheet 2 genaamd Lijst is een lijst welke ik haal uit export en bewerk om later in een andere sheet te gebruiken.
Sheet 3 genaamd Werkblad gebruik ik voor variabele en bepalen van gegevens.

In Werkblad wil ik 2 jaar gegevens hebben welke ik uit Lijst haal. Nu wil ik in Lijst alleen gegevens hebben van 2 jaar (zoals in werkblad)
Hoe kan ik deze formule uitbreiden "=ALS(Export!$A2="";"";Export!A2)" met alleen gegevens uit de kolom gemaakt is tussen nu en 2 jaar geleden in dit geval van 12-2016 tm 12-2018.

Ik zie graag de reacties.Bekijk bijlage hulp - kopie.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Als je volle maanden met elkaar wil kunnen vergelijken is het handig om 25 maanden terug te gaan ipv exact 2 jaar.

met deze formule moet het lukken
PHP:
=ALS(EN(Export!$A2<>"";$H2>DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(VANDAAG())-25;1));Export!A2;"")

met welke excel versie werk je? want ik denk dat er mogelijk nog wel een snellere methode is dan alle data herhalen op een apart tabblad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan