Foutmelding: "De waarde van deze eigenschap is te groot"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Locustella

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2018
Berichten
3
Beste,

Ik schets even het probleem:

Heb een vrij grote tabel met momenteel 221 velden, minder dus dan het maximaal aantal van 255. Terwijl ik voor een 50-tal velden een relatie met een andere tabel aan het leggen ben (via "wizard opzoeken..." in de kolom "gegevenstype"), krijg ik na de 13de ofzo plots de foutmelding: "De waarde van deze eigenschap is te groot", waardoor de tabel niet opgeslagen kan worden. Bijgevoegde PrintScreen verduidelijkt de foutmelding en geeft mogelijke oorzaken:
- maximaal aantal kolommen is nog niet bereikt, dus die kan het niet zijn
- maximum aantal vergrendelingen heb ik verhoogd in het register, maar na opnieuw opstarten bleek dit niet de oplossing
- Geïndexeerde eigenschap staat voor alle betreffende velden op "Nee", dus dat lijkt me ook geen logische verklaring
- Het veld is geen berekend veld, dus de laatste optie lijkt me ook niet te kloppen
Foutmelding.png


Aangezien mijn tabel wel behoorlijk groot is, ga ik er vanuit dat ik ergens tegen een limiet aanloop, maar welke limiet, en is hier een oplossing voor ? Met de knop "Database comprimeren en herstellen" loste ik vorige keer een andere foutmelding op, maar dit keer brengt het geen soelaas.

Alvast bedankt om mee te denken.

Groeten,
Jonas
 
Ik heb je database niet, maar als ik a) lees dat je nu al 221 velden hebt, b) nu al 50 relaties hebt gelegd, en c) en dat is de clincher) zie dat er heel veel herhalende groepen in je tabel staan, dan kan ik maar één conclusie trekken: hele slechte database. Hij is namelijk (in ieder geval deze tabel) niet genormaliseerd. Begin daar eerst eens mee, dan is vermoedelijk je probleem ook al opgelost.
 
Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Deze database is mijn eerste probeersel, dus ken er het fijne nog niet van.

Nu is het zo dat deze tabel zou dienen als basis voor een formulier, waarmee we op een tablet in het veld vegetatiegegevens kunnen invoeren via de access app (zie screenshot). Daarna dienen deze gegevens dan naar excel te worden geëxporteerd zodat ze in ArcGIS kunnen worden ingeladen. In dat opzicht leek het mij dus handig dat al deze velden in dezelfde tabel staan, zodat ze bij exporteren ook meteen in één excel-blad staan.

Wat zou je in mijn geval aanraden?


Vriendelijke groeten,
Jonas

Naamloos.png
 
Access op een tablet? Welke tablet is dat dan? Dat zou hooguit op een Windows tablet kunnen.
 
Zoals Michel zegt zal je de opbouw van je DB enigszins moeten herbekijken. Ipv alles in één tabel op te slaan werken met aparte tabellen en dan die die tabellen in je kartering formulier via subformulieren benaderen.
Maar sowieso als je je data via bv een query wilt groeperen mag het totaal aantal kolommen niet over de 255 gaan of het zal niet lukken.
 
Bedankt, ook voor de kritische vraag over access op tablets. Nog eens nagekeken bleek het geen app die ik via de tablet in de Windows store zag staan, maar access voor de pc. Topic mag wat mij betreft gesloten worden.


Groeten,
Jonas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan