Ruimte van D partitie verplaatsen naar C partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb een laptop waarbij de HDD is verdeeld in een C en een D schijf en Windows is geinstalleerd op de C Schijf
Nu wil ik ruimte van de D schijf verplaatsen naar de C schijf maar hoe doe ik dat?
Ik heb een free ware programma gedownload {AOMEI partition manager} maar daarmee lukt het me niet.
Weet iemand een programma waarmee dat wel kan?
Het betreft overigens w7
 
Maak eens een screenshot van schijfbeheer, waar het ook mee kan, of van die AOMEI, vermoed dat die 2 partities niet naast elkaar liggen of zelfs op 2 schijven staat.

Ipp. is het de partitie wissen en de unallocated space bij de naastgelegen partitie voegen, oftewel de partitie die groter moet worden dat ook doen t.k.v. de vrij gekomen ruimte.
 
Maak eerst maar een backup van alle gegevens/fotos/mail als je dat nog niet hebt gedaan...
 
Ik heb een free ware programma gedownload {AOMEI partition manager} maar daarmee lukt het me niet.

Dat kun je ook met MiniTool Partition Wizard. Wel opnieuw opstarten en dan worden wijzigingen doorgevoerd volgens mij. Plaats een screenshot van schijfbeheer zoals Lange Pier aangeeft. Zoals route99 aangeeft maak eerst systeemkopieën en back-ups!

Main Functions of MiniTool Partition Wizard:
Resize/ Move partitions Merge Partitions Create partitions Delete partitions Change Partition Label Delete all partitions Format partitions Change Cluster Size Convert file system Explore Partition Check Partitions Recovery Partition Wipe disk Wipe partition Copy partition Copy disks Initialize to MBR disk Initialize to GPT disk Align All Partitions Align Partition
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan