Welk USB frontpanel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Omdat ik opzoek ben naar een nieuw frontpanel, wil ik jullie mening vragen.
Ik heb de keuze uit:
usb front panel.jpg

2x USB 2.0 en 2x USB 3.0
of
4x usb 3.0

Zelf zou ik zeggen de laatste. Daarbij is de eerste nog duurder ook.
De laatste want USB 3.0 is downwards compatibel, dus ook voor USB 2.0 te gebruiken. Of zijn er nog andere zaken waar ik nu geen weet van heb en aan zou moeten denken?
Wat denken jullie?
 
Dien je wel USB 3.0 headers op het mobo te hebben, daar zijn nog vrije?
Zo niet dan heb je er een PCI-e x4 kaartje bij nodig als daar nog een vrij slot van is.

Dus, opgeven wat het merk en type mobo het is kan helpen.
Tevens is het vreemd dat je zo'n ding nodig zou hebben, er zitten tegenwoordig wel tot 10 USB poortjes op een mobo en dan zou een gevoede hub ook nog een oplossing kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tuut, tuut, dat is een snel antwoord....:D

Ja ik heb nog een USB 3 ter beschikking. En mijn mobo heeft niet zoveel aansluitingen. Is volgens mij al 6 jaar oud, misschien nog ouder en voldoet prima.
Dan wil ik aan de voorkant wat meer aansluitingen om er externe schijven op aan te sluiten (backup maken) en usb(2 en 3) sticks. Al worden die alweer minder gebruikt.
Een gevoede hub slingert maar rond.

Blijft de vraag, waarom usb 2 als je alles met usb 3 zou kunnen doen?
 
Laatst bewerkt:
Pfff.....
Het is een ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97
Maar daar heb je niets aan als je niet weet wat er allemaal op welke manier aanhangt. o.a. via twee EnerGenie EG-PMS2 programmeerbare stekkerdozen.

De vraag is en blijft waarom usb 2 als je alles met usb 3 zou kunnen doen?
 
Als je maar 1x USB3 aansluiting over hebt.... kun je dus nooit alle front poorten op USB3 krijgen... een dus maar... de ander 3 zul je op de USB2 aanluitingen, als die nog vrij zijn.. op het moederbord moeten aansluiten.

Ik heb ook 1x USB3 poort extra gemaakt met zo'n kastje, maar in combi met een card-reader die ik nog niet had (bij mij op USB3..).
Drie x USB3 op het front vond ik genoeg en die kaart lezer is wel handig op het front.

Ik heb deze maar die is amper nog te koop, was zowel USB3 poort als USB3 card reader...vaak is het een mx, de card reader is dan USB2.

Maar de filters op Tweakers PW leren me dat er alternatieven zijn: deze is iig erg voordelig. reviews .. ff googlen...

Meer specs: (is iig een echte USB3)
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-ICR-07U3

Mijn ervaring is dat die kastjes door alle Windows versies ondersteund worden, heb er nog nooit een gehad die niet werkte.
 
De vraag is en blijft waarom usb 2 als je alles met usb 3 zou kunnen doen?
Als ik het begrijp maak je gebruik van één USB-aansluiting. Dan is USB 2.0 voor een dergelijk frontpanel toch een domme keuze! We leven in een vrij land. Bedoel je dat?
 
Laatst bewerkt:
Pfff.....
Het is een ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97
Maar daar heb je niets aan als je niet weet wat er allemaal op welke manier aanhangt. o.a. via twee EnerGenie EG-PMS2 programmeerbare stekkerdozen.

De vraag is en blijft waarom usb 2 als je alles met usb 3 zou kunnen doen?

Je hebt 2 externe USB 3.1 poorten, de rest zijn USB 2.0 poorten en die blijven USB 2.0.
Enige opties zijn dan of een USB 3.1 HUB of een PCI-e 1x minimaal 2 USB 3.1 poort kaartje met interne USB 3.1 aansluitingen waar die interne 2,5" hub aangehangen wordt.
 
Als dat OK genoeg is en niet teveel kosten wilt maken kom je dus op een oplssing iit die ik ook genomen heb.
Anders kun je verder uitbouwen zoals LP nog meer schreef (USB31. hub).

Waarschijnlijk is dit kastje van de TS op #1 al een USB 3.1 HUB ?
Specs?
Bekijk bijlage 332777
 
Laatst bewerkt:
Er is ook een 2e versie van dit moederbrod...
https://www.asus.com/nl/Motherboards/M5A97_R20/specifications/
Daar zit USB3.1 wel op....

Dus graag een extra check of je de 1e versie of de 2e of latere hebt, svp met een linkje naar jouw moederbord...
Zou niet de 1e keer zijn dat dit vergeten wordt...

Interne I/O
1 x USB 3.1 Gen 1 connector(s) support(s) additional 2 USB 3.1 Gen 1 port(s) (19-pin)
3 x USB 2.0 connector(s) support(s) additional 6 USB 2.0 port(s)
 
Óf ik vertel het niet goed óf jullie lezen het niet goed.
Laten we het op het eerste houden.:eek:

Welk mobo ik heb doet er niet toe. Waarom ik een nieuw frontpanel wil of nodig heb is ook niet interessant.

Ik wil er een aanschaffen.

Nu heb ik de keuze uit:
2x USB 2.0 en 2x USB 3.0
of
4x usb 3.0

Beide zijn goed aan te sluiten. Desnoods met een PCI USB 3.1 kaartje. Daar zie ik geen problemen. En al waren die problemen er wel, dan blijft de vraag:

Ik vraag me af -theoretische vraag- waarom ik wel of geen 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0 zou moeten nemen als er een 4x usb 3.0 op de markt is.
Heeft 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0 voordelen t.o.v. een 4x usb 3.0 panel?
Of, dat als ik de 4x usb 3.0 heb aangeschaft en werkend, dat ik achteraf denk had ik maar de 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0 genomen.

Ik mag hopen dat mijn vraag zo wat duidelijker geworden is.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon die 4 x 3 nemen, kunnen ook USB 2.0 devices in.

Ging mij erom dat je er aansluitingen voor hebt.
 
Lange pier,
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Je bevestigt wat ik dacht.
Bedankt.
 
Als je maar 1x USB3 aansluiting over hebt.... kun je dus nooit alle front poorten op USB3 krijgen... een dus maar... de ander 3 zul je op de USB2 aanluitingen, als die nog vrij zijn.. op het moederbord moeten aansluiten.
Tjas... dat antwoord stond hier ook al, wat je ook aansluit je kunt er nooit meer van maken en het USB is terug werkend compatibel....
Maar geef niet, je bent er nu achter...
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan