.wma of .cda op afspeelbare cd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb nog oude opnames die destijds als .cda op een cd zijn gebrand (althans, dat zijn de zichtbare bestanden in de verkenner). Mijn gewone ouderwetse CD-speler lust de cd niet. Ik kan ze wel in Windows media Player afspelen op de pc. Ik heb ze daar nu geript en ze staan nu als .wma in mijn mediabibliotheek. Hoe krijg ik ze op een nieuwe afspeelbare cd voor een gewone ouderwetse cd-speler? Kan ik daarvan in Windows Media Player direct een nieuwe cd branden, kiest die automatisch het juiste formaat voor een audio-cd? Ik lees zo hier en daar dat de ene audio-cd de andere niet is (of de ene cd-speler de andere niet...)
 
Laatst bewerkt:
cda bestanden zijn gewoonlijk audio cd bestanden. Zie je idd in verkenner alleen als cda en als snelkoppeling waarschijnlijk.
Dat deze wel speelt in de pc en niet in je cd speler, ligt dan aan je speler dat die niet overweg kan met gebrande cd's.
Dat kan je testen door meerdere gebrande cd's te laden in die speler waarbij het niet werkt.
Dan is de conclusie al snel getrokken.
 
Dus een als 'Audio cd' gebrande cd moet het in principe in elke cd-speler doen? Tja, ik weet dat die dingen uit de tijd zijn, toch kom ik ze nog regelmatig tegen en soms zijn ze ter plekke nog altijd de enige mogelijkheid om de muziek te laten horen ;)
En moet ik dan branden vanaf de .cda bestanden of de .wma ?
 
cda bestanden zijn gewoonlijk audio cd bestanden. Zie je idd in verkenner alleen als cda en als snelkoppeling waarschijnlijk.
Dat deze wel speelt in de pc en niet in je cd speler, ligt dan aan je speler dat die niet overweg kan met gebrande cd's.
Dat kan je testen door meerdere gebrande cd's te laden in die speler waarbij het niet werkt.
Ik heb zojuist even vergeleken met een andere in dezelfde goede oude tijd gebrande cd waar de muziek ook als . cda opstaat. (bij beide cd's geeft de verkenner ook aan " .cda 'Audio-cd " ) Die is wél afspeelbaar op zowel speler als pc. Er zit in die éne bewuste cd die het in de speler vertikt dus kennelijk een ander soort fout dan het bestandsformaat. Nu gaat het er dus om dat ik die geripte bestanden weer op een nieuwe cd kan veiligstellen.
 
Laatst bewerkt:
Een .cda bestand is een snelkoppeling naar het eigenlijke audio bestand.
En heb je #2 gelezen?
 
In het geval van die ene cd denk ik aan de mogelijkheid dat die cd na het branden niet of niet goed is afgesloten. (Finalized).
 
Een .cda bestand is een snelkoppeling naar het eigenlijke audio bestand.
En heb je #2 gelezen?

Een .cda bestand is een snelkoppeling naar het eigenlijke audio bestand.
En heb je #2 gelezen?

Gelukt! Met dank! In W-media player inderdaad een fluitje van een cent door simpel de .wma bestanden te branden. Met een leuke bonus op de koop toe: het cd-laatje van mijn bejaarde pc wilde al jaren niet meer opengaan, dwz de knop daarvoor doet het niet meer. Dus maar een externe brander-speler gekocht. Ik had de nieuwe cd al klaarstaan in de externe toen het pc-laatje ineens open vloog tijdens het aanmaakproces in WMP. Branden ging prima en hij ging zowaar ook na het branden weer open ;) (knop daarvoor doet het nog steeds niet).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan