Refresh sharepoint en dan Dmax LastId

Status
Niet open voor verdere reacties.

neilvv

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
47
In mijn access database voeg ik bestanden toe aan sharepoint en voeg bepaalde informatie toe aan sharepoint over dat bewuste bestand.
Deze sharepoint lijst is gekoppeld aan access.
Na het toevoegen van een bestand aan sharepoint moet ik eerst sharepoint verversen want anders is het bestand niet zichtbaar in de database, wat ik doe met het onderstaande

Code:
'=====================================================================================================================
'Verversen van de sharepoint lijst
'=====================================================================================================================
Public Function RefreshSharepoint()
Dim td As TableDef, db As Database

Set db = CurrentDb
Set td = db.TableDefs("[mijnsharepointlijst]")
td.RefreshLink

End Function

Dan doe ik
Code:
Tempvars!TvarLastID = DMax("ID", "[mijnsharepointlijst]")
zodat het ID van het laatst toegevoegd bestand bekend is en dan voeg ik de extra informatie toe aan sharepoint dmv

Code:
'voeg de overige Orderinfo toe aan sharepoint
            DoCmd.SetWarnings False
            DoCmd.RunSQL "UPDATE [mijnsharepointlijst] " & _
            "Set [Documenttype] = '" & "Klanten Order" & "', [Customer_ID] = '" & TempVars!TvarCurrentCustomerId & "', InternOrderID= '" & TempVars!TvarCurrentOrderID & "' , CreatedUserName= '" & TempVars!varCurrentUser & "'" & _
            "Where ID = TempVars!TvarLastID  "
            DoCmd.SetWarnings True

Wat nu het probleem is dat het opvragen van de LastID vaak niet klopt dit om dat sharepoint nog aan het verversen is en dan krijg ik als last id b.v. nummer 34 maar het moet 1332 zijn.
Nu kan ik een pause toevoegen alleen is het natuurlijk moeilijk te zeggen hoeveel dat precies is en naar mate er meer id's komen kan het ook weer langer zal duren en dan is ook de snelheid van het internet op dat moment ook een factor?

Heeft iemand een idee hoe ik dit goed kan oplossen? ik kom er zelf niet aan uit wat resulteerd dat er dus steeds verkeerde info bij de bestanden staat.
 
Heb je al geprobeerd om je DMax statement te gebruiken in je where conditie ipv de tussen stap van de tempvars? Sowieso is dat niet correct als je over netwerk met meerdere gebruikers op dezelfde tabel in de DB aan het werken bent omdat de Tempvars lokaal in de aparte werkpost is opgeslagen.
 
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, als het niet te veel moeite is zou je mij kunnen aangeven hoe jij dit zou doen?? en er is altijd maar 1 gebruiker en dat ben ik zelf :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan