kan iemand me helpen met reserveren php script

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDoomedChicken

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2018
Berichten
6
hallo

kijk ik moet een opdracht maken van een service beurt in een garage website
met een kalander en 2 werknemers met een reservering maar ik weet niet hoe je eentje maakt
 
Het is een opdracht :D je zal zelf ook wat op moeten zoeken. Een 'basic' voorbeeld
Code:
[B]html[/B]

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Service</title>
</head>
<body>
<form action="service.php" method="post">
<label for="naam">Naam</label>
<input name="naam" id="naam" type="text" value="">
<label for="adres">Adres</label>
<input name="adres" id="adres" type="text" value="">
<button name="verstuur" type="button">Verstuur</button>
</form>
</body>
</html>

[B]Bestand "service.php"[/B]

<?php
// hoofd functie, vanuit hier kan je andere functies aanroepen
function fnService($form) {
    // voorbeeld: het 'naam' veld van het formulier
    if (isset($form["naam"])) {
        $naam = $form["naam"];
        echo "De naam is " . $naam ;
    }
}
// fnService uitvoeren als op Verstuur is geklikt
if (isset($_POST["verstuur"])) {
    fnService($_POST);
}
?>
Suc6 met de garage opdracht.
 
Voordat je de draad kwijt raakt in php code, heb je al een functioneel ontwerp?
 
Staat in je opdracht dat alle "service beurten" in een database worden opgeslagen?
Word je alleen beoordeeld op php, of ook op andere onderdelen (html? css? mysql?) in dit project?
 
Hopelijk doe je dit in een projectgroep van meerdere personen want dit gaat je echt niet lukken tussen nu en 24 januari.

Je hebt html webpagina's nodig voor
- gebruiker registratie
- gebruiker inloggen
- servicebeurt/reparatie aanmelden

Voor deze webpagina's heb je styling (css) nodig zodat alles op desktop, tablet en smartphone goed wordt weergegeven.

Je hebt een database nodig met (om het simpel te houden) 1 tabel.
Om de gegevens in deze tabel te benaderen heb je php nodig.

Bij elke webpagina heb je php nodig die de invoer van de formulieren te verwerken.

Heel raar in de opdracht is dat een reparatie (in de toekomst gepland) korter kan uitvallen en dat dan in die vrijgekomen tijd servicebeurten (ook in de toekomst gepland) gedaan kunnen worden. Niemand, ook een website niet, kan in de toekomst zien hoelang een reparatie zal gaan duren.
 
Zijn de html en css van de hoofdpagina en 3 formulierpagina's klaar?
Zijn de 2 tabellen in de database gemaakt (eentje voor gebruiker-registratie en eentje voor servicebeurt-registratie)?
Heb je "XAMPP for Windows" op je pc staan zodat je makkelijk stukjes php kan testen? Doe maar versie "PHP 5.6.39" dan werken de meeste voorbeelden op internet goed.
 
hoofdpaginas klaar fortmulier paginas snap ik echt niet
tabellen done
xampp natuurlijk wel

Misschien is het toch even handig om je in te lezen in hoe formulieren in HTML werken, en hoe POST en GET requests werken in PHP.
Je zult zelf ook wat moeten inbrengen en proberen. :)
 
Bij berichtje #2 heb ik een voorbeeldje van een formulier gegeven hoe de resultaten van het formulier in php komen.
- in bestand "index.php" (hoofdpagina) staat de html van het formulier.
- in bestand "service.php" (pagina met resultaat van formulier) kan je in php het formulier verwerken.

Ik zie dat je MBO doet. Ken je wel de basis van programmeren (in het algemeen), bijvoorbeeld de function, if elseif else, for, do while, switch case, arrays en wat een integer, float, string en boolean zijn?
 
bijvoorbeeld de function, if elseif else, for, do while, switch case, arrays en wat een integer, float, string en boolean zijn?

ja maar ik zeg je eerlijk de docenten weten niks wat ze uitleggen geven opdrachten en je moet er iets van bakken
 
Ik ben het met je eens dat dit een pittige MBO opdracht is als je geen php ervaring hebt en alles moet googelen.
Het lijkt erop dat je hier niet verder komt omdat "je vraag "te groot" is.
 
"Net zoals de professional voer je dit project uit in zeven fasen:"
Bij een opleiding ICT.. In de professionele wereld zijn programmeurs niet degene die al die 7 stappen doorlopen..

Ik hou er zo van hoe erg het onderwijs soms achter loopt, wellicht moet ik ze eens bellen voor een gastcollege..
 
Bij een opleiding ICT.. In de professionele wereld zijn programmeurs niet degene die al die 7 stappen doorlopen..
Tijdens een ICT opleiding is niet bekend welk werk een student gaat doen na de opleiding. Alle studenten worden niet per definitie programmeur want in dat geval heet de opleiding "programmeren". Ik vind het terecht dat studenten van alle fases kennis hebben. Heb ik zelf ook gehad en zelfs als programmeur is het zinvol om de achtergrond van alle fases te kennen.

* edit: ik ben het met je eens dat de zin "Net zoals de professional voer je dit project uit in zeven fasen:" een rare zin is, misschien bij een 1-mans ICT bedrijf :d Er stonden meer rare dingen in de opdracht zoals dat je nu al een servicebeurt moet kunnen plannen in de "mogelijk vrijgekomen tijd in de toekomst" als een reparatie korter blijkt uit te vallen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan