• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen niet zichtbaar in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoBresser

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Berichten
18
Getallen niet zichtbaar in excel
Bij ene persoon wel en bij de ander niet.

In tabblad rekenblad vind je de formules en kolommen waar het over gaat.
Met name kolom N en P zie je verschillen
printsrc van de ander toegevoegd hoe het bij degene eruit ziet

Is nu opgelost een macro welke heel traag is
1.Dus zou de macro sneller kunnen
En
2 waarom zijn die getallen bij de een wel zichtbaar en bij de ander niet. Op werk allebei een pc opgestart en instellingen(opties) in excel vergeleken

Zonder macro is bestand minimaal 45 sec. sneller . bijgevoegd bestand is een uitgeklede versie zonder privacy gevoelige info en werkt wel snel


Problemen waar ik al tegen aan ben gelopen zijn:
Export (spreadsheet) komt uit SAP computer systeem ( nadeel wat mij vertelt is dat getallen als tekst geexporteerd worden )

Opgelost met formule =ALS(ISGETAL(WAARDE('export met Macro waarde '!E2));WAARDE('export met Macro waarde '!E2);'export met Macro waarde '!E2)
Volgens mij ziet excel dan de getallen als getal en niet als tekst

Doe ik dit niet zit ik met de zoekfunctie omdat in zelfde kolom tekst en getallen staan, ziet excel getallen als tekst dan zou je voor iedere waarde de zogenaamde vertaling moeten toevoegen
( dat zijn dan meer als 100.000 verschillen getallen ….)
Kolommen met vertaling heb ik in R t/m X gezet

gr Leo
 

Bijlagen

  • test waarden helpmij xls.xlsm
    142,5 KB · Weergaven: 64
Wat is nu de gewenste weergave van je gegevens en wat zijn je uitgangsgegevens? Het is nu een brei van data en sheets.

Klopt dit:
1. Je maakt een export vanuit SAP. Resultaat is sheet1.
2. met de macro kopieer je sheet1 naar een andere sheet? (N.b. Hoe, waar?)
3. van hieruit vul je het rekenblad?
 
ipv cel voor cel

Code:
Range("e2:e120")=Range("e2:e120").value
 
Vraag jullie SAP tovenaar in het exportbestand de komma als decimaalteken te gebruiken.
 
Wat is nu de gewenste weergave van je gegevens en wat zijn je uitgangsgegevens? Het is nu een brei van data en sheets.

Klopt dit:
1. Je maakt een export vanuit SAP. Resultaat is sheet1.
2. met de macro kopieer je sheet1 naar een andere sheet? (N.b. Hoe, waar?)
3. van hieruit vul je het rekenblad?

1. Ja uit SAP heb het geprobeerd als XLS en als MHT bestand zie de tabbladen sheet 1 en 2 ( als vb toegevoegd) .
2. je plakt de spreadsheet normal in tabbladen " export met marco waarde " en " export zonder macro waarde " .
als je de gegevens plakt in tabblad " export met marco waarde " dan start er automatisch een macro .
3. rekenblad haalt gegevens en vertaald deze uit de tabbladen uit " export met marco waarde " en " export zonder macro waarde "

Laat ik voorop stellen alles werkt zoals ik het wil hebben maar is heel traag . en ik kan er geen vinger achter krijgen waarom bij de een de kolommen N & P de getallen wel zichtbaar worden en bij de ander niet.
zou dit bij iedereen werken dan zou de snelheid zeer ten geode komen.

Ik had in verleden wel meer problemen maar kon via dit forum de antwoorden meestal wel vinden.
Alleen deze bleef nu over

gr Leo
 
Meestal maakt SAP helemaal geen Excel bestand, maar een CSV. Kijk hier hoe je die beter in Excel kan inladen: https://jkp-ads.com/Articles/importtextnl.asp

Bedankt,
zoiets gebruik ik al om bv container lijsten in te laden .
Dan sla ik spreadsheet op als CSV ( MS-DOS) bestand en kan hem omdat ik deze op vaste plek opsla automatisch inladen in excel .
Als ik dit de gemiddelde gebruiker moet gaan uitleggen staan ze me glazig aan te kijken

macro die ik daar voor gebruik is :

Sub CSV_Import2()
Dim ws As Worksheet, strFile As String

Set ws = ActiveWorkbook.Sheets("Containers dump CSV") 'set to current worksheet name
strFile = "L:\GLB\KEUR\Container CSV bestand Leo\Kopie van IMPORT ARRIVAL LIST 2018 deel 1.csv"
With ws.QueryTables.Add(Connection:="TEXT;" & strFile, Destination:=ws.Range("a3"))
.TextFileParseType = xlDelimited
'geef de scheidingstekens op:
.TextFileConsecutiveDelimiter = False
.TextFileTabDelimiter = False
.TextFileSemicolonDelimiter = True
.TextFileSpaceDelimiter = False
.TextFileCommaDelimiter = False
.Refresh
End With
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
CSV_Import2
End Sub

en dat werkt super
 
Dan denk ik dat je toch iets aan jouw beoordelingsvermogen moet doen. Verder lijkt het mij vrij onzinnig om bij een change_event steeds weer hetzelfde te doen.
 

Bijlagen

  • Speedtest.xlsb
    84,9 KB · Weergaven: 42
Gebruik

Code:
Sub M_snb()
   Workbooks.OpenText "L:\GLB\KEUR\Container CSV bestand Leo\Kopie van IMPORT ARRIVAL LIST 2018 deel 1.csv", , , , , , 0, 0, -1, 0, 0, , , , "."
End Sub
 
Als ik dit de gemiddelde gebruiker moet gaan uitleggen staan ze me glazig aan te kijken

macro die ik daar voor gebruik is :

Jouw macro is overbodig, vooral omdat het kennelijk steeds om hetzelfde bestand gaat. Al wat je hoeft te doen is het vernieuwen van de gegevensverbindingen bij openen van het bestand (kan je instellen bij de eigenschappen van de verbinding). Bovendien voegt jouw macro bij iedere keer dat je hem uitvoert een nieuwe gegevensverbinding toe (er zullen er al de nodige staan bij Gegevensverbindingen gok ik).
 
Enige voordeel van hoe ik het nu gemaakt heb is je hoeft niets te vernieuwen ( of iets aan te klikken) hij laadt de gegevens automatisch in 2 sec in excel.
Misschien kan het beter maar ik ben er tevreden mee en zal jouw uitleg in ieder geval uitproberen
Nog gekeken bij gegevensverbindingen en daar zie ik 2 regels.
Maar dit gaat niet om het probleem dat getallen bij de een wel zichtbaar zijn en bij de ander niet .
gr leo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
change _event omdat er iedere keer andere gegevens in tabblad geplakt wordt , en je op deze manier iedere keer dezelfde bewerking uit laat voeren.
Of ik moet het verkeerd zien. het werkt alleen veel te langzaam.
Het eigenlijke probleem waar ik mee zit : dat getallen bij de een wel zichtbaar zijn en bij de ander niet wordt hiermee niet opgelost.
gr leo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag is helaas nog niet opgelost:
Getallen niet zichtbaar in excel
Bij ene persoon wel en bij de ander niet.

Maar wat ik nu ga proberen om excel bij bewuste personen opnieuw te installeren , kijken of dat wel werkt.
 
Ga je niet te hard van stapel @snb ?

Het was een reactie op @VenA, dan mag je gerust quoten; anders weet niemand waarop de reactie van toepassing is.
 
@HSV

Dan zet je gewoon @VenA als begin van je bericht.
 
@snb, Je bent nog maar een paar dagen moderator, misschien moet je eens met de websitebouwer om tafel.

Kan hij de overbodige knoppen verwijderen die jou niet aanstaan.

Ik hoef niet in elk bericht te lezen welke knoppen de vragensteller heeft gebruikt en wat ze moeten doen volgens jou.
Bijna elk bericht wordt door je aangepast.

Als het de helpers niet aanstaat schakelen ze wel een moderator in via de daarvoor bestemde knop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan