Invoer in Word automatisch meerdere keren herhalen in een document

Status
Niet open voor verdere reacties.

toet1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
2
Wie oh wie kan mij helpen aan een Word-document waarin ik een veld invoer en deze automatisch herhaald.
Ik ben bezig geweest met bladwijzers en kruisverwijzingen, dat werkte maar niet automatisch ik moet dan toch iedere keer bijwerken doen.
Kan dit ook automatisch?

Alvast bedankt.
grtz Nicole
 
Als je vraag over 'automatisch bijwerken' gaat moet ik je teleurstellen. Dat doet Word niet.
 
Maar dat maakt toch ook helemaal niet uit? Afhankelijk van wat en waar je dat veld gebruikt (wil je de informatie in de koptekst bijvoorbeeld 'herhalen', dan kan dat wél automatisch bijgewerkt worden). En velden die je middels REF velden terug laat komen, worden sowieso altijd ververst als je het document afdrukt, of een afdrukvoorbeeld bekijkt. Of opslaat, of opnieuw opent. Het is allemaal niet zo boeiend wat er gebeurt met die velden; ze worden bijgewerkt op het moment dat dat nodig is. En dat is (in mijn practische ervaring) méér dan voldoende. Ik zou zeggen: maak je er niet druk om. Of, druk op <Ctrl>+<a>, <F9> als het je écht dwars zit.
 
Bedankt voor het antwoord.
Ik had natuurlijk liever een ander antwoord gehad, maar inderdaad als ik schermafdruk doe zie ik dat het goed is.
Dus daar doen we het voor.

grtz
 
Ach, het is een kwestie van vertrouwen hebben in je document :). Je kunt met codes bijvoorbeeld in de problemen komen als je een tekst met spaties op de ‘juiste’ plek zet. Heeft een veld dan een andere inhoud, dan klopt de positie vaak niet meer, en dan is het ‘handig’ als je de correcte inhoud ziet. Maar als je op de juiste manier tekstverwerkt, klopt je document altijd en maakt dat dus niets uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan