f-secure ziet plugin als schadelijk bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik heb een plugin in Word, word2tex.cnv bij downloaden heet het word2tex.exe. Het dient om bij opslaan als het als tex bestand te kunnen wegschrijven. Mijn virusscanner F-secure safe ziet het als schadelijk bestand en verwijderd het steeds en moet ik de pc opnieuw opstarten. Ik krijg dit niet ongedaan. Wat moet ik doen?
 
Het moet dan toch mogelijk zijn om te achterhalen of het inderdaad besmet is of niet? Dit is een betaald programma met versies die zijn bedoeld om het korte tijd uit te kunnen proberen. Een ingebouwde functie om het daarna onbruikbaar te maken zou ook ontoelaatbaar kunnen zijn.

Controleer eerst de bron omdat er natuurlijk overal veel rommel wordt aangeboden om te downloaden. Cracks om gratis te kunnen gebruiken (waaronder vervangende bestanden), die zijn er meestal niet om jou te helpen want in de wereld is niets gratis. Vervolgens kan je de bestanden laten testen bij een on-line scanner zoals VirusTotal: https://www.virustotal.com/#/home/upload

Wanneer je niet zeker weet of het wel goed zit dan zou ik op de virusscanner vertrouwen. Vreemd trouwens dat deze geen bijzonderheden lijkt te geven over de aard van de besmetting of meldt wat het probleem ermee is.
 
Iets zoeken in F-secure is moeilijker da ik dacht.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, het probleem komt steeds de volgende dag weer. Office 360 Word en F-secure en Word2Latex zijn alle drie betaalde versies en hebben altijd gewerkt. Het probleem begint als Deep Guard is ingeschakeld. Als ik mijn virusscanner helemaal uitschakel moet ik toch weer eerst Word2Latex opnieuw installeren en daarna uitvoeren. Als ik daarmee klaar ben kan ik mijn virusscanner weer aanzetten.
 
En #2 heb je al gedaan?
 
Begrijp niet helemaal wat #2 is maar als je bedoeld een bestand bijvoegen gaat een beetje moeilijk. Als ik naar Deep Guard gaat staat het bestand in één van de vier tabbladen., geisoleerd, geblokkeerd, uitgesloten of beschermd. Je kan dan klikken op verwijderen maar de volgende keer staat het er weer in. Heb ook ergens in het programma geklikt op toestaan maar ook dat helpt niet.
 
#2 is bericht nummer 2 in dit draadje.
 
Als het er staat klik je niet op verwijderen maar toestaan, ja, toepassen, OK niet vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan