Software om dubbele plaatjes te scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Bestaat er software die dubbele plaatjes op AFBEELDING kan scannen, niet dus op omschrijving van het desbetreffende plaatje?

MVG
Dukkel
 
Geef eerst eens aan wat jij onder dubbel plaatje verstaat. Ik heb veel 'dubbele' plaatjes in een map maar met verschillende kB's en afmetingen. Echter er staat exact hetzelfde op. Wil ik die missen? Nee.
 
TS zegt ook niet dat-ie van de dubbele af wil :). Mij lijkt de vraag overduidelijk. Daar is zat software voor, als je een beetje googlet.
 
Mij lijkt de vraag overduidelijk.
Duidelijk is dat jij de vraag niet begrijpt! Als je de vraag wel begrijpt had je direct het juiste antwoord gegeven.
Er is inderdaad zat software die niet op deze wijze werkt, maar simpel de details/kenmerken zoals size/afmetingen e.d. vergelijkt en niet de image/inhoud/content.
 
Hallo Allemaal

Bestaat er software die dubbele plaatjes op AFBEELDING kan scannen, niet dus op omschrijving van het desbetreffende plaatje?

MVG
Dukkel

Ik heb onlangs de muziek PC van een kennis opgeschoond met "Auslogics Duplicate File Finder". Een handige freeware tool die ook kijkt naar de attributes van bestanden. Je kunt verschillende type bestanden selecteren ook plaatjes.
Akela
 
Hallo Senso

Ja, een beetje gelijk heeft OctaFish wel. Want als je de plaatjes hebt geresized kun je ze al niet meer vergelijken met elkaar
 
Hij heeft helemaal geen gelijk, want er staat duidelijk op AFBEELDING kan scannen en niet dus op omschrijving van het desbetreffende plaatje?
Onder dat laatste versta ik dan details zoals grootte en afmetingen. Twee afbeeldingen kunnen qua afmeting (px) exact hetzelfde zijn maar qua grootte (kB) verschillen etc. Zou je deze dus 'scannen' dan zijn ze 'gelijk' maar dat is niet juist. Maar goed in die link begint het al met deze discussie. Dan zou je pixel voor pixel moeten scannen. Als dat bestaat hoor ik het wel. Dan kun je inderdaad alle details en bestandsnamen buiten beschouwing laten. Bij kunstwerken heb je vaak meerdere afbeeldingen van gelijke afmetingen en kan ook met gelijke grootte maar er zit aanzienlijk kleurverschil in. Reageert een dergelijke scan dan ook op een dergelijk mogelijk klein kleurverschil. Zo ja, moet je toch goed opletten want een dergelijke afbeelding kan/wil ik vaak niet missen.

Ja, een beetje gelijk heeft OctaFish wel. Want als je de plaatjes hebt geresized kun je ze al niet meer vergelijken met elkaar

Dus nu ga je jouw vraag bijstellen? Kortom het antwoord op de oorspronkelijke vraag is nee. Ik ken die software niet en bestaat ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Als die software zou bestaan is deze gevaarlijk in handen van goed bedoelende gebruikers die zelf niet kunnen inschatten wat een mogelijk gebruik van die software voor gevolgen kan hebben.

En persoonlijk ontgaat me ook de zin: heb je met veel moeite gestructureerd scan's of foto's in mappen opgeborgen...
En wat gaat die software doen?
Imho als een olifant in de porseleinkast uit alle mappen de zgn gelijken er een weggooien?
Uhh,..... waarom had ik het ook al weer zo opgezet?

Tja..... vragen prima en domme vragen bestaan niet zeggen ze, maar .. lees alles nog eens na en bekijk mijn argumenten eens. En?
 
En persoonlijk ontgaat me ook de zin: heb je met veel moeite gestructureerd scan's of foto's in mappen opgeborgen...
En wat gaat die software doen?
Imho als een olifant in de porseleinkast uit alle mappen de zgn gelijken er een weggooien?
Misschien is kopieeren, plakken en hernoemen bij de vragensteller misgegaan en is deze op zoek naar de unieke foto's.
We zijn soms niet allemaal zo slim als ...
 
Laatst bewerkt:
Zeker geen domme vraag maar juist een heel goede vraag. Meerdere mappen moet je natuurlijk voorzichtig zijn. Maar stel je hebt heel veel foto's/afbeeldingen in één map dan zou een dergelijke scan nuttig kunnen zijn. Dan moet het wel technisch pixel voor pixel zijn. Want op afmeting en grootte en overige details kun je niet altijd afgaan. Vooral bij afbeeldingen/foto's van kunstwerken zoals schilderijen is het linke boel. Ze zijn hetzelfde qua grootte, afmeting en "inhoud", maar zijn met een heel ander belichting genomen. Zijn dus niet gelijk. Is het technisch mogelijk dat een scan dat ziet? Als dit software-matig kan dan hoor ik dat graag.
 
Vooral bij afbeeldingen/foto's van kunstwerken zoals schilderijen is het linke boel.
Persoonlijk zou ik dit in een ziekenhuis erger vinden.
 
We zijn soms niet allemaal zo slim als ...
Juist al je wat minder bagage hebt op dit terrein, klinkt imho wat netter, moet je al helemaal oppassen met zulke software. Mijn advies: blijf er van weg.
Ook ik zou generiek zulke software compleet links laten liggen.

En als er wat mis gegaan is bij de TS kan hij beter met een vraag komen wat er dan mis gegaan is.

En klopt dat Dukkel? Is er wat mis gegaan en hoe en wat voor zover je het kunt overzien.



en @alphamax : ik heb alleen mijn persoonlijke houding uitgesproken hoe ik het bekijk tov zulke tools. Ik zou het prettig vinden als het daarbij blijft en dat daar alleen inhoudelijk tav het thema op gereageerd wordt . He had zelf ook de vraag die je al suggereert echt kunnen stellen, is er wat mis gegaan?
 
Zoals Alphamax aangeeft zijn er meer mogelijkheden op dit gebied. Echter kleurnuanceverschillen voor een schilderij is volgens mij niet mogelijk. Dat doe ik dan liever op het oog. Met de oorspronkelijke vraag is niets mis maar Dukkel realiseert zich later pas dat dit niet zo simpel is. Als 'alle' data dus ook kleurniveau 's zouden worden opgeslagen in metadata en die zou je vergelijken dan ben je een stuk verder.
 
ik heb alleen mijn persoonlijke houding uitgesproken hoe ik het bekijk tov zulke tools. Ik zou het prettig vinden als het daarbij blijft en dat daar alleen inhoudelijk tav het thema op gereageerd wordt
Suggereer je dat, jij wel een persoonlijke mening mag geven en de rest daar niet op mag reageren.
Laat maar...
Laten we voor een oplossing zorgen!
 
We zijn soms niet allemaal zo slim als ...
Dit kan echt niet imho.. laat ik het dan even uitspellen... Dit voelt voor mij erg suggestief aan, versterkt door de puntjes erachter..
Jammer dat de hint niet overkwam....dan had dit niet gehoeven.

Een volgende keer laat ik het weer aan de moderator over. Dat lijkt me praktischer.
 
Laatst bewerkt:
Juist al je wat minder bagage hebt op dit terrein, klinkt imho wat netter, moet je al helemaal oppassen met zulke software. Mijn advies: blijf er van weg.
Ook ik zou generiek zulke software compleet links laten liggen.

En als er wat mis gegaan is bij de TS kan hij beter met een vraag komen wat er dan mis gegaan is.

En klopt dat Dukkel? Is er wat mis gegaan en hoe en wat voor zover je het kunt overzien.



en @alphamax : ik heb alleen mijn persoonlijke houding uitgesproken hoe ik het bekijk tov zulke tools. Ik zou het prettig vinden als het daarbij blijft en dat daar alleen inhoudelijk tav het thema op gereageerd wordt . He had zelf ook de vraag die je al suggereert echt kunnen stellen, is er wat mis gegaan?

En al of niet meer of minder bagage. Het is totaal niet mijn bedoeling er verkeerde plannen mee uit te voeren.
Ik heb namelijk al een goede scanner op mijn Mobiel staan, die precies doet wat ik verlang. n.l. DUPIT PRO, maar die is alleen geschikt voor Android Operating Systems, dus geschikt voor op je Tablet !!

En mijn bedoeling was zo'n dergelijke Plaatjes-scanner (die dus zuiver en alleen het plaatje scanned) op m'n Windows Desktop te zetten.

Dus niets om je zorgen over te maken.
 
Laatst bewerkt:
Duplt: Duplt scans your device for similar and exact looking photos without concerning about its time, pixels, size or format. It runs a deep scan of your device for finding similar photos. It uses very intuitive and faster interface to provide instant results. You can search for duplicate files on internal, external memory space of your device. It scans all type of files including media files. It displays results in groups so that you can manage your image files easily. One unique feature it offers is that you can scan USB flash drive using the OTG cable with your device.
bron: https://medium.com/@herrysiddle/top-5-duplicate-photo-finder-apps-for-android-e0c36a412be
 
Hallo alphamax

Ja, dit programma heb ik op m'n Android Mobiel staan en werkt perfect.

Nu was ik op zoek naar een versie die geschikt is voor Win10
 
Google "windows duplicate image deep scan"
Je kan deze blog, http://www.durgtech.com/how-to-find-similar-images-using-amazing-tools-in-windows/ als beginpunt nemen.
Rest me te zeggen, verwacht geen wonderen van deze tools, het juist instellen van de parameters van de meeste van deze tools is al een kunst op zich.
Soms ben je sneller om het zelf uit te zoeken, en ben je meer tijd kwijt met het instellen/bijregelen van een tool.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan