Harddisc vervangen door SSD, hoe Win. 10 weer te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een HP notebook 15-ac120nd energie star met intel i3 Geheugen 8GB.

De HDD is kapot gegaan en die heb ik nu vervangen dor een SSD van 240GB. Gelukkig heb ik vrij recent nog een backup gemaakt, dat is niet het probleem.

Echter ik heb windows 10 gedownload bij MS en op een DVD gezet. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn om Windows er weer op te zetten. Ik krijg echter error code Ox0000178 te zien. En dat het systeem niet kan booten.

Vraag : moet ik in de bios dingen veranderen vanwege de nieuwe SSD? Ik kom daar liever niet aan. Ligt het aan de instellingen?


graag advies hoe nu verder. Loek
 
Als de backup een systeemimage is kun je die ook terug zetten.
Wat is het precies?

Of repareren:
https://answers.microsoft.com/en-us...8/bc3ae688-003d-4a43-b788-26776cea8583?auth=1
[FONT=&quot]Method 1:
Depending on whether you have installation media (such as a DVD or USB flash drive):[/FONT]

[FONT=&quot]- If you have installation media for Windows, start your computer from the installation media. Insert the DVD or USB flash drive and restart your computer. If you see a message asking you to "Press any key to boot from DVD", do so. If you don’t see the message, you might need to change the boot order in your computer's BIOS settings so that it first starts from the DVD or USB. When you see the "Install Windows" page, click "Repair your computer" to start theWindows recovery environment >> Click Advanced Options>> Click Troubleshoot >> Click Startup repair >> Follow the on screen instructions.

[/FONT]

Method 2:

If you don’t have installation media, use the power button to restart your computer three times. This will start the Windows recovery environment.

In the Windows recovery environment, on the "Choose an option" screen, click "Troubleshoot".

Click "Advanced options" and then click "Startup Repair".

Note: Modifying BIOS/ complementary metal oxide semiconductor (CMOS) settings incorrectly can cause serious problems that may prevent your computer from booting properly. Microsoft cannot guarantee that any problems resulting from the configuring of BIOS/CMOS settings can be solved. Modifications of the settings are at your own risk.
 
Laatst bewerkt:
Als de backup een systeemimage is kun je die ook terug zetten.
Wat is het precies?

Of repareren:
https://answers.microsoft.com/en-us...8/bc3ae688-003d-4a43-b788-26776cea8583?auth=1


Het blijkt dat bij het downloaden vanaf de MS website een schrijffout is ontstaan. Toen ik opnieuw een DVD maakte werkte het wel en staat Win. 10 er op, en de SSD werkt perfect en snel.

Ik probeerde ook om de backup vanaf mijn USB stick terug te plaatsen, maar dat ging niet. Er staat 18Gb aan info op dus wil ik dat wel. Wat te doen? Via configuratie backup maken en terugzetten lijkt het niet te lukken.

Groet Loek.
 
Beschrijf in telegram/kort bondige stijl eens exact de stappen wat je doet.
Welke meldingen krijg je?
Post eens wat foto's of print screens?
Dit is helaas veel te vaag.
 
Laatst bewerkt:
Beschrijf in telegram/kort bondige stijl eens exact de stappen wat je doet.
Welke meldingen krijg je?
Post eens wat foto's of print screens?
Dit is helaas veel te vaag.


via:
system
configuratiescherm
systeem beveiliging.
backup maken of terugzetten.
zie de USB stick staan.
mijn bestanden terugzetten.

Uiteindelijk staan er wel bestanden op de nieuwe SSD maar wel chaotisch, dus niet per map, bijvoorbeeld documenten of afbeeldingen. Afbeeldingen helemaal niet terug te vinden. Een zoekplaatje ofwel puinhoop,
 
Vervelend iig dat zo'n zootje lijkt.
Heb je wel rechten om die bestanden terug te zetten?

En als je het ingelogde admin doet?
 
Vervelend iig dat zo'n zootje lijkt.
Heb je wel rechten om die bestanden terug te zetten?

En als je het ingelogde admin doet?

Als de laptop opstart fan komt een wachtwoord vraag voor admin. Dat wachtwoord heb ik ingevuld en dan gaat Windows lopen en vraagt het wachtwoord voor de gebruiker. Dan gaat alles verder normaal.

De bestanden die van mijn Backup USB stick zijn gedownload op 8 nov. 2018 staan nu wel op mijn laptop alleen zijn het totaal 58 zip files, die ik via verkenner wel lijk uit te pakken, echter krijg ik toch niet te zien. Wel het aantal items zie ik voorbij komen. Ik vermoed dat het in massa gaat om afbeeldingen. Het uitpakken via windows werkt dus niet. Ook via 7 zip lukt het niet.

Kan het liggen aan de beveiliging via de twee genoemde wachtwoorden die een blokkade vormen bij het uitpakken?

Alle software die eerder op de laptop stond staat er ook nu op dus zal het ook niet zijn.

Ik las ergens dat er een update fout bij Windows 10 was in november jl. met name wat betreft zip bestanden uitpakken, klopt dat?
 
Handmatig zou het zo moeten gana: https://support.microsoft.com/nl-nl...-restore-files-backed-up-using-windows-backup
Helaas in het Engels, mocht je dar problemen mee hebben.

Als de bestanden in meerdere zips opgeknipt zijn (wordt over gesproken), moet je imho de 1e uit de rij hebben waarmee het begonnen is. Das mijn ervaring met multple zips, waarvan alleen de eerste de inhoud laat zien en de rest is gekoppeld. Door de 1e uit te pakken wordt de rest nl ook uitgepakt. Zorg dus wel voor voldoende schijfruimte...
 
Handmatig zou het zo moeten gana: https://support.microsoft.com/nl-nl...-restore-files-backed-up-using-windows-backup
Helaas in het Engels, mocht je dar problemen mee hebben.

Als de bestanden in meerdere zips opgeknipt zijn (wordt over gesproken), moet je imho de 1e uit de rij hebben waarmee het begonnen is. Das mijn ervaring met multple zips, waarvan alleen de eerste de inhoud laat zien en de rest is gekoppeld. Door de 1e uit te pakken wordt de rest nl ook uitgepakt. Zorg dus wel voor voldoende schijfruimte...

Helaas is het mij niet gelukt om via de MS methode de bestanden uit te pakken. Ik ben er maar mee gestopt. Gelukkig had ik nog veel afbeeldingen op mijn desktop PC en op One drive/Sky dirive. Het lijkt op ik alles nog terug heb kunnen vinden. In het vervolg maak ik naast een backup via Windows ook een kopie van mijn afbeeldingen en documenten op een USB stick. Ik wil dit niet nog eens meemaken.

Dank voor uw hulp Loek.
 
Maak er meteen twee. Pas op, usb sticks ben je zo kwijt....

Beter 1x usb en 1x de volgende tip:
Vanaf minder dan 40 euro heb je een externe schijf, die verlies je niet zomaar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan