mp3 op oude geluidsinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guinan

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
22
Hallo knappe koppen!
Ik wil graag wat Kerstmuziek op een CD branden, ik heb alleen maar MP3's.
Kan ik die dan ook op m'n oude muziekinstallatie afdraaien? Is echt al een jaar of 25 a 30 oud, nog geen scart, alles bananenstekkers of tulpstekkers. Tja, Oma doet het er nog mee ;)
 
Een mp3 spelertje aansluiten is misschien wel de handigste optie, maar aanzien dat voor oma wellicht een brug te ver is...

Je kunt natuurlijk gewoon wat op een CD'tje branden. Gebruik daarvoor een programma als NERO Burning ROM, of een gratis alternatief als CDburnerXP https://filehippo.com/download_cdburnerxp/
Als je bij het branden van dat CD'tje gewoon netjes aangeeft dat het format een audio cd moet zijn, komt het goed en kan je dat gewoon afspelen in elke willekeurige cd-speler.
 
@ madmuppet:
Dank voor je reactie!
Als ik een CD brand, komt het er dan als MP3 op te staan of als WAV of zo? M.a.w. kan ik er dan maar een stuk of 10 nummers op kwijt of meer?
 
Je moet in het brandprogramma aangeven wat voor cd je wilt branden, een data, video of audio cd. Het programma zorgt dan zelf voor de juiste indeling.

Op een standaard cd'tje pas 74 minuten aan muziek. Een programma als Nero (en cdburnerxp, dat er verdacht op lijkt) heeft een soort "voortgangsbalk" waarin je kunt zien hoeveel van die tijd al verbruikt is met ieder stukje data (of muziek) dat je wilt branden.

Het lijkt erop dat je het nog niet (vaak) eerder hebt gedaan. Let op dat als je die schijfjes gaat kopen daadwerkelijk een CD en geen DVD schijfjes koopt. Ze zien er misschien hetzelfde uit, maar ze zijn wezenlijk anders.
 
Laatst bewerkt:
"Als ik een CD brand, komt het er dan als MP3 op te staan of als WAV of zo? M.a.w. kan ik er dan maar een stuk of 10 nummers op kwijt of meer? "
Idd. 10 tot 20 nummers. Afhankelijk van de lengte van de nummers natuurlijk. Het komt er in WAV op te staan en dat is een ongecomprimeerd formaat (bij mijn weten is het .wav formaat zeker 10 keer groter dan bv. .mp3)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan