website wordpress contactform verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
501
Hoi,

Comnytact form Wordpress is ineens verdwenen.
Ik zie nu dit:
contact-form-7 id="426" title="Contactformulier 1"]

Hoe kan dit of hoe los ik dit op?
 
Wat is een "connytact form"?

Je geeft verder erg weinig informatie. Waar zie je "contact-form-7 id="426" title="Contactformulier 1"]"?

Ik gok dat op de pagina waar je contactformulier staat, je de zgn. shortcode hebt aangepast zonder dat dat de bedoeling was. Ik verwacht dat als je op die pagina een vierkante haak [ voor de code zet dat je contactformulier weer zichtbaar wordt. De complete code wordt dan dus:
Code:
[contact-form-7 id="426" title="Contactformulier 1"]
 
Dank voor je bericht.
De genoemde haak staat ervoor:
[contact-form-7 id="426" title="Contactformulier 1"]

Maar vooralsnog helaas niet zichtbaar.
Zie svp www.reikimoments.nl
 
Heb je de add-on van je contact-script wel aanstaan?
 
Contactform7

Dank voor je reactie.
Huh? Dat zegt me weinig, helaas.
Waar vind ik deze?
 
Als ik de paginabron bekijk lijkt het erop alsof de plug-in wel is ingeschakeld. Ik zie wel dat de shortcode voor het contactformulier in een widget staat.
Wat is het type widget dat je gebruikt? Een text widget of een HTML-widget?
 
allereerst moet je vraag hier https://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/623-WordPress
dus heb mod al gewaarschuwd (ik hoop dat ze het nog eens wat duidelijker gaan maken)

Ten tweede is Contact 7 een plugin. Dus, als je de plugin uit hebt staan, dan werkt het niet.

Ga dus in het dashboard van je WP naar plug-ins, kijk welke geïnstalleerd zijn en welke er niet aan staan.
Dan ga je naar Contact en kan je zien welke contactformulieren je gemaakt hebt.
 
Je hebt binnen Wordpress verschillende typen widgets. Zo heb je o.a. een widget om HTML-code toe te voegen, maar ook een widget om alleen een stukje tekst toe te voegen. Je geeft in een eerdere post aan dat je de shortcode voor het contractformulier in een HTML-widget hebt geplaatst (deze widget heet waarschijnlijk 'Eigen HTML' in je Wordpress-dashboard).
Plaats de code voor het contactformulier eens in een tekst-widget (de widget heet ook gewoon 'Tekst' in het Wordpress-dashboard).
Geeft dat verschil t.o.v. de huidige situatie?
 
laat hem nou eens eerst kijken of e plugin Contact 7 aanstaat of niet. Anders doet die widget het ook niet.
 
laat hem nou eens eerst kijken of e plugin Contact 7 aanstaat of niet. Anders doet die widget het ook niet.

Zoals ik in bericht 7 aangeef heb ik de HTML-bron van de website bekeken en op basis daarvan leid ik af dat de Contact Form 7 plug-in is ingeschakeld. Zowel de stylesheet als het script van de plug-in worden geladen. Ik ben het met je eens dat het niet gaat werken als de plug-in niet is ingeschakeld, maar de vraag of de plug-in is ingeschakeld is gesteld en tevens heb je uitleg gegeven hoe dat te controleren. De vraagsteller kiest ervoor die vraag niet te beantwoorden dus ga ik uit van de informatie die ik wel heb, nl. de HTML-bron van de website.

Mocht de vraagsteller de vraag over het wel of niet ingeschakeld zijn van de plug-in alsnog beantwoorden en blijkt daaruit dat de plug-in niet was ingeschakeld gaan we hem eerst uitleggen de plug-in in te schakelen en te kijken of dat het probleem oplost.
 
Contactform WP website verdwenen - hoe te herroepen?

Sorry voor mijn onduidelijkheden.
In mijn ogen is de plug-in wel actief, alhoewel ik me afvraag dit goed te kunnen waarnemen.

Dashboard>Plugins Daar wordt het form wel genoemd, maar of deze actief is zie ik niet hoe te controleren.

Bij 'Instellingen' (onder het Form) kom ik in een overzichtje terecht (ala een venstertje) waarbij een shortcode genoemd wordt.

Er staat wel: 'Kopieer deze shortcode en plak hem in je bericht, pagina of widget:

[contact-form-7 id="426" title="Contactformulier 1"]

En toen hield mijn waarneming op.

Dank voor weer een nieuwe reactie.

Gr Franky
 
Dashboard>Plugins Daar wordt het form wel genoemd, maar of deze actief is zie ik niet hoe te controleren.

als je naar plugins gaat, je Contactform 7 opzoekt en je ziet staan, activeren, dan is deze niet geactiveerd.
Staat er deactiveren, dan is deze wel geactiveerd.

Heb je ooit een contactform aangemaakt en deze in de widget gezet, zal deze niet werken.
Dus eerst activeren.

En anders maak je een nieuw form aan, en zet die nieuwe link in de widget. Dan moet het werken, mits de plugin geactiveerd is uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit toevallig je website nog eens te bekijken en het valt mij op dat het contactformulier weer werkt. Wat was nou de oorzaak en hoe heb je het opgelost?

Het is wel zo netjes om even een terugkoppeling te geven ook als je het probleem zelf of via een andere weg hebt opgelost. Het kan dan altijd nog dienen als naslagwerk voor het geval iemand een vergelijkbaar probleem heeft.
 
verloren Contactform op WordPress site

Gelukkig heb ik het Contactform weer terug. Een bevriende website-beheerder heeft deze terug kunnen zetten - op dit moment weet ik niet a) waarom deze überhaupt verdwenen was en b) hoe deze is teruggeplaatst. Zodra ik dat weet zal ik daar melding van maken. Bedankt voor alle aandacht, tips en reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan