velden met dezelfde waarde tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannbh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
3
Hallo,
Het volgende probleem is voor een kegelclub: twee tabellen, één met deelnemers en één met score-registratie.
De tabel score-registratie bevat een opzoekveld voor deelnemer / datumveld en velden voor het invullen van de gegooide score. Er wordt 10 keer gegooid en dus zijn er 10 velden waar een enkel cijfer in komt te staan. (A1 A2 .. A9 A10).
In een query moeten er 3 velden komen voor totaal, hoeveel 9 gegooid en hoeveel 0 gegooid. Totaal veld is geen probleem maar de velden voor hoeveel 9 en hoeveel 0 er is gegooid in 10 worpen is wel een probleem.
Ik krijg het niet voor elkaar om dit op te tellen.
In excel heb ik wel een bestand dat werkt maar hiermee kan ik niet per jaar optellen en moet dit handmatig worden gedaan. In access kan dit wel.
Wie o wie kan mij hierbij in de goede richting sturen.
Ik hoop dat dit voldoende info is.

Alvast bedankt.

Johann
 
Ik denk wel dat het kan in Access, maar ik heb (uiteraard) geen zin om eerst een half uur data te gaan inkloppen. Bovendien weet ik niet hoe je tabellen er uit zien. Dus ik zou zeggen: doe er vooral eerst een voorbeeldbestandje bij. Dit:
De tabel score-registratie bevat een opzoekveld voor deelnemer
doet overigens al wat wenkbrauwen fronsen :).
 
Alvast bedankt OctaFish

Hierbij het bestand. Niet alle velden zijn toegevoegd, maar het gaat mij voor alsnog alleen om het kunnen tellen van de 9 en 0 waarden.
 

Bijlagen

  • dpv.rar
    578,6 KB · Weergaven: 17
Inmiddels is mijn vraag opgelost. Heb niets over dit probleem op internet kunnen vinden maar met een beetje logica en proberen is het toch gelukt.

Zie onderstaande file.

Als nog bedankt OctaFish voor het reageren.
 

Bijlagen

  • dpv.rar
    589,8 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan