WDMycloud Samsung smart TV files niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
931
We hebben een NAS WD HDD geïnstalleerd in het netwerk, deze wordt wel gezien op de samsung smart TV.

Echter het probleem is dat we wel video, foto en muziek zien maar geen files.

Het is wel uiteraard de bedoeling dat we de video's via de cloud kunnen afspelen.

Wat gaat hier niet goed en hoe kunnen we dit oplossen.

Op de ipad is het geen probleem
 
Laatst bewerkt:
Echter het probleem is dat we wel video, foto en muziek zien maar geen files.
Beetje wazige en verwarrende opmerking dit, weet niet wat ik hiervan moet denken...
Je ziet iets of je ziet niets ( op de tv in dit geval neem ik aan )

Het lijkt mij verstandig dat je aangeeft om welke bestanden het gaat ( MKV, M2TS, MP4, MP3, Flac, etc ) en controleert of de tv in dit geval wel de juiste machtigingen heeft om de bestanden op de NAS te benaderen / openen.
Wat ook van belang is, is welke bestandsformaten de tv wel en niet ondersteunt......dat staat in de handleiding van de tv.
 
Als je bestanden via de cloud wilt bekijken, dan moet je tv dit ook ondersteunen. Ik heb er nog nooit van gehoord op YouTube, Netflix en Videoland na.
 
Ja het is misschien inderdaad wat onduidelijk.
Het gaat om de Samsung UE50HU6900 50 Ultra HD LED
Wanneer ik op de afstandbediening source wordt WDMycloud niet gezien, bij het posten van bovenstaande was dit nog wel het geval.

Wat nu!
 
Misschien je router eens resetten..?
Wat ook nog wel eens wil helpen is tv en NAS een vast IP-adres toewijzen i.p.v. DHCP te gebruiken.
Als je toevallig bij Ziggo zit heeft dat vaak geen effect want het schijnt dat die Ziggo-box wat dat betreft een eigen leven leidt.
DLNA moet wel ingeschakeld zijn in de router en de NAS.
 
Laatst bewerkt:
DLNA is ingeschakeld en er zit geen ziggo box op wel een ziggo kaart.

Is er op e.e.o.a. manier om de tv de WDMyCloud te laten zoeken.
 
Ik heb het hier al vaker genoemd en doe het nog maar eens omdat het mij al enkele jaren prima bevalt.
Installeer de Plex Mediaserver op je PC en richt deze in:
https://www.plex.tv/nl/your-media/

Dan kan je alles aan muziek, foto's en video dat maar ergens in je netwerk staat, via de Plex client op je TV afspelen.
Volgens mij levert Samsung trouwens standaard de Plex client mee.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie kan ik plex ook op de NAS zetten ook op een WDMyCloud
 
Laatst bewerkt:
Als het een single bay model ( met 1 schijf dus ) betreft kun je dat vergeten:
Important:

My Cloud (Single Bay) does not support 3rd party apps
3rd party apps cannot be installed on a (Single Bay) My Cloud

Aangezien niet bekend is of het om een single- of multi-bay model gaat moet je met deze mogelijkheid rekening houden.
 
Helaas, we hebben een single bay model.

Is er nog een andere mogelijkheid
 
Je zou bijv. Kodi op je pc / laptop kunnen installeren, de bestanden op de NAS daar toevoegen aan de bibliotheek en vervolgens via de tv benaderen..
Of een mediaspelertje kopen voor weinig, er zijn de hele wereld aan Android-boxen te koop voor weinig waarmee je zoiets kunt.
Nadeel hiervan is alleen dat je vaak meerdere apps nodig hebt om alle bestandsformaten te kunnen afspelen, dat heb je bij Kodi vrijwel niet.
 
We hebben een NAS WD HDD geïnstalleerd in het netwerk, deze wordt wel gezien op de samsung smart TV.................

Het vreemde is nu dat ik bij de knop source (tv) NU geen NAS meer zie staan.

Iemand hoe ik dit probleem eerst kan oplossen!
 
Ja het is misschien inderdaad wat onduidelijk.
Het gaat om de Samsung UE50HU6900 50 Ultra HD LED
Het is nog steeds niet duidelijk welke bestandstypes door jouw TV ondersteund worden.
Staat vast in de handleiding en anders on-line bij Samsung.
 
Lop eerst eens na of het via een kabel verbinding wel ok is.

NOK? Dan is het vaak prettiger met een kaal netwerk te beginnnen.

Reset de hele netwerkomgeving van de TV (zie handleiding) en de NAS en begin met een schone lei.

Dus NIET de NAS zelf resetten.....alleen alle instellingen en zet de TV en de NS beiden vast op een ander ip adres, dat scheelt vaak ook alleen al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan