Inloggen op NAS lukt niet op één van onze PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Ik heb een eenvoudige verbatim Gigabit NAS met daaraan een 1TB externe HDD.
Ik heb in het hele huis 5 PC's staan die zowel bekabeld als via WiFi verbinding maken met deze NAS... Probleemlood.
Al deze PC's draaien op Windows10.
De (wachtwoordvrije) toegevoegd schijf heeft het adres \\MIJNNETWERK\USB1\ (gegenereerd door de NAS-software) en zoals gezegd kan ik daar met al mijn computers probleemloos op op één na.
Notabene mijn eigen laptop! Van deze vraagt hij een Wachtwoord en gebruikersnaam (admin-account) alvorens er vebinding met de NAS gemaakt kan worden.
De PC van mijn vrouw is splinternieuw en maakt pas sinds gisteren (wachtwoordvrij) gebruik van de share.
Lijkt mij dus wel een W10 instelling op mijn PC maar ik zou echt niet weten waar dit te zoeken, heeft iemand een idee?

Gr. Jan
 
Probeer eens: In the Advanced sharing settings go to All Networks and turn off password protected sharing under password protected sharing.
 
Helaas, dit werkt niet, er wordt nog steeds om een naam/ww gevraagd. Overigens kan ik wel bij betreffende map bij iedere NAS-user login, dus niet alleen het Admin-account.
 
Zit er op de NAS een optie waar het aantal gebruikers aangegeven kan worden die er tegelijkertijd gebruik van maken?
Heeft de NAS een firewall?
Hoe staan de instellingen als je WIN+R en dan ms-settings:crossdevice uitvoert en dat aanpast?
En bij ms-settings:storagesense ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ook geen aantal gebruikers. Probleem inmiddels opgelost.
Het lag er aan dat het thuisnetwerk in betreffende laptop "openbaar" was, deze moest op "privé" gezet worden, daarmee was het probleem verholpen.
In ieder geval: bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan