TV opname converteren naar Apple

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo,
Af en toe wil ik een tv opname converteren zodat we hem op de Mc Book van onze zoon kunnen bekijken.
Wat doe ik:
Het tv programma wordt opgenomen op een Humax 5200c
Door middel van FilleZilla wordt het bestand overgehaald (wifi) naar mijn Windows computer
Op deze computer is AVS video converter geïnstalleerd.
Het gebruiken van dit programma lukt aardig. Als ik maar converteer naar DVD. Zodat ie op een dvd speler of een Windows computer afgespeeld kan worden.
Welke optie moet ik gebruiken zodat we hem naar een DVD kunnen branden om daarna op de MC Book te kunnen bekijken?
 
Hallo Domero
Bedankt voor je snelle reactie. wat doet PowerISO?
Is dat een converteer brandprogramma?
Voordat ik overga naar een ander programma wil ik eerst even weten of het converteren vanuit AVS video converter al dan niet mogelijk is.
 
Misschien is AVS niet eens nodig.
Weet niet het bestandsformaat van die humax opname.
Wellicht kan dat bestand direct in dvdflick.
Die kan dat in 1 klap afhandelen, desgewenst met menu structuur.
 
@EDMOOR
welke optie kies ik dan bij het tabblad "indelingen"?
Mijn probleem is niet dat ik niet weet hoe ik het programma moet branden. Ik kan de dvd prima bekijken op een Windows computer of op een dvd speler/TV.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik het bestand moet converteren zodat ik hem daarna op een MC Book met een externe dvd drive kan bekijken.
Thx
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zo niet waar je nu zit.
Plaats er eens een schermafdruk van.
 
Ik zit helmaal op het eerste scherm waar je o.a. het te converteren bestand selecteert.
Bovenaan zie je een rijtje knoppen o.a. Dvd. - Apple. - You tube en nog andere mogelijkheden.
Als ik hier apple selecteer dan vraagt ie om welk apple apparaat. Phone tablet o.i.d
Ik heb wel eens een optie geselecteerd. Dan start ie wel met converteren maar dat bestand is later niet meer op een Dvd te b randen.
 
Ik zie er geen Apple en Youtube bij staan:
DVDStyler.jpg

Lastig dus om te weten waar je precies zit.

Met DVD Styler maak je zelf de DVD layout die je daarna met een brandprogramma op een DVD kan branden.
Je hebt dan een programma nodig die een Video DVD kan branden, zoals bijvoorbeeld CDBurnerXP:
https://cdburnerxp.se/nl/
 
sorry, Ik had het niet over Dvd Styler (waar je me ook een keer mee hebt geholpen om een menu op de dvd te maken). maar over AVS video converter.
 
Ok.
AVS heb ik zelf nog nooit gebruikt en kan ik dus verder niet mee helpen.
Het filmpje waar ik naar linkte laat zien wat je moet doen om het geconverteerde bestand naar DVD te branden.
 
AVS is tegenwoordig een abonnement per jaar..

Ze willen oudere licenties niet meer verlengen als je een nieuwe pc hebt... en het programma over wilt overzetten...
Er zijn nog een paar uitzonderingen voor speciale edities. Mijn versie een gewone versie en valt daar niet onder.
Nooit meer AVS.... het werkte super, maar na deze super klantonvriendelijke actie. Never again.

Er zijn wel Open Source of Freeware programma's te te vinden. Videopad van NCH mag je privé gratis gebruiken, maar ik zoek nog iets wat meer richting AVS gaat.
 
Hallo Route99,
Het liefste gebruik ik AVS, omdat ik dat een beetje ken.
Als AVS de mogelijkheid tot converteren naar Apple niet heeft wil ik ook wel overstappen naar een ander programma.
Ik hoop dat je iets kunt adviseren.
Alvast bedankt
Herm
 
De formats staan op hun website, bekijk in alle rust of het je bevalt.
Er is haast geen simpeler programma dan dat, doen als de prijs of de policy geen obstakel is.
 
je bedoelt dus Videopad van NCH?

Ik zal de mogelijkheden eens bekijken.
Bedankt voor je hulp tot nu toe
Groet
 
Kan, maar AVS id tig maar eenvoudiger als je er voor betalen wilt....:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan