• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als PDF opslaan werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Berichten
135
Hallo allemaal

Iedereen een prettige feestdagen, en een voorspoedig 2019 toegewenst

Ik ben bezig geweest om een formule aan te passen die ik gevonden heb hier van Wigi dit is gelukt maar na 2x succesvol op te slaan als PDF krijg ik nu
fout melding 1004 bestand niet opgeslagen mogelijk nog geopend. De code staat hieronder en in bijgevoegd bestand kon je zien hoe hij het deed en de uitleg deze regel in de formule doet het bij de andere bladen het wel alleen geeft hij hier de foutcode .ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam oin het bestand staat een 2e die ik geprobeerd heb

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
With Sheets("reizen jaar")
    .Unprotect "nep"
        Dim lLaatsteRegel As Long
        lLaatsteRegel = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
        ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Range("B1:O" & lLaatsteRegel).Address(1, 1)
            locatie = "C:\Users\Gebruiker\Desktop\NEPTUNUS\Testen\"  'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
            naam = .Range("A1") & " " & .Range("C1") & Format(Now(), "_DDMMYYYY_HHMMSS") & ".pdf"
                .ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam
          .Protect "nep"
    End With
End Sub

Bekijk bijlage reizen gedaan.xlsm

Is er iemand die kan zeggen waarom en hoe aan te passen. Bij voorbaad dank

M vr gr
Gijs
 
De boosdoener zit in cel Q2.
De slash in "t/m" mag niet in bestandsnamen.
Iets anders geschreven.
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
 Unprotect "nep"
   locatie = "C:\Users\Gebruiker\Desktop\Tanker\Testen\"  'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
            naam = Range("K1") & " " & Range("O1") & Format(date, "_DDMM") & ".pdf"
                Range("B1", Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 13)).ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam
  Protect "nep"
End Sub
 
Goedendag HSV

Werkt nu perfect, kan hem ook aanpassen denk ik voor het blad die de reien gedaan hiernaar kopieerd alleen moet hij dan zoeken vanaf A9 waar de partijen staan die gelost zijn dit kunnen max 6 zijn nu doe ik dat met Range copy en dan paste maar dan ook de lege cellen gaan mee. Meestal 1 partij die dmv 1,2 in A overgezet worden dus moet ik Range B1 veranderen in A9 maar dan krijg ik dat excel niet meer reageerd. Moet hier verder kijken. Bedankt voor de tip over slash en een goede kerstdag verder.

M vr gr
Gijs
 
Hallo Allemaal

Ten eerste iedereen de beste wensen voor 2019

Ik probeer om bladen Reiregistratie en Reizen jaar op te slaan en bladen schoon te maken voor het nieuwe jaar. Hiervoor moeten cellen met inhoud laatste reizen A21:O32 overgezet worden naar Reisregistratie eerste lege rij en Reisregistratie cellen met inhoud A5:O34 naar reizen jaar eerste lege rij.
De formule die ik gebruik kopieerd bv A21 tot kolom O maar dan oneindig en niet bereik en loopt vast met melding application- defined or object defined in de regel Sheets("laatste reizen").Range("A21:O32", Cells(Rows.Count, 1).End(xlDown).Offset(, 14)).Copy
De andere formule op sheet 1 geeft End if zonder Block if of End With zonder With ik weet niet hoe hier uit te komen. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe.
Een en ander staat ook op blad laatste reizen


M vr gr
Gijs
 

Bijlagen

  • reizen gedaan.xlsm
    117,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt door een moderator:
Van wat er allemaal moet gebeuren heb ik geen idee.
Hier een voorbeeldje.
Code:
with Sheets("laatste reizen")
  .Range("A21",.Cells(Rows.Count, 1).End(xlup)).resize(, 15).Copy sheets("reisregistratie").cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1)
end with
 
Laatst bewerkt:
Hallo HSV

Ik heb Uw tips verwerkt in nieuwe formule, kreeg veel foutmeldingen van End With en End If maar na veel proberen aan te passen is het eindelijk gelukt met wat ik wou bereiken. In bijgevoegd bestand kan men het uitproberen om te zien wat er precies gebeurt. De nieuwe code is

Code:
Sub Reisjaar()
With Sheets("reizen jaar")
    .Unprotect "nep"
End With
With Sheets("Reisregistratie")
    .Unprotect "nep"
End With
With Sheets("laatste reizen")
    .Unprotect "nep"
    If .Range("Q1") = 1 Then
        If MsgBox("Jaarwissel uitvoeren", vbYesNo, "IS HET NIEUW JAAR") = vbYes Then
            Sheets("laatste reizen").Range("A21:O32") = .Range("A9:O20").Value
           .Range("A21", .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)).Resize(, 15).Copy Sheets("reisregistratie").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    With Sheets("Reisregistratie")
        .Range("A5", .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)).Resize(, 15).Copy Sheets("reizen jaar").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
            locatie = "D:\Documents\Testen\"
            naam = .Range("J1") & " " & .Range("O1") & " " & .Range("N1") 'de cel met de bestandsnaam
                .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, locatie & naam 'opslaan
            End With
        With Sheets("reizen jaar")
            locatie = "D:\Documents\Testen\"  'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
            naam = Range("J1") & " " & Range("O1") & " " & Range("K1")
                Range("B1", Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 14)).ExportAsFixedFormat 0, locatie & naam
            End With
        End If
        With Sheets("reizen jaar")
              Select Case Range("S4")
                Case ""     'Niks doen
                Case "1":   Jaarwissel
            End Select
            .Protect Password:="nep"
        End With
    End If
End With
    Application.Goto Sheets("Kalender").Range("B1")
Sheets("laatste reizen").Protect Password:="nep"
End Sub

Sub Jaarwissel()
With Sheets("reizen jaar")
    .Unprotect "nep"
        If .Range("S4") = 1 Then
            .Columns("A:A").EntireColumn.Hidden = False
            .Range("A5:O574").ClearContents
            .Range("A5:O574").Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlEdgeLeft).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlEdgeTop).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlEdgeBottom).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlEdgeRight).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlInsideVertical).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O574").Borders(xlInsideHorizontal).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O5").Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O5").Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O5").Borders(xlEdgeLeft).LineStyle = xlNone
            .Range("A5:O5").Borders(xlEdgeTop).LineStyle = xlContinuous
            .Range("A5:O5").Borders(xlEdgeTop).ColorIndex = xlAutomatic
            .Range("A5:O5").Borders(xlEdgeTop).TintAndShade = 0
            .Range("A5:O5").Borders(xlEdgeTop).Weight = xlThin
            .Columns("A:A").EntireColumn.Hidden = True
            .Range("S3") = .Range("S2").Value
        Sheets("Kalender").Range("B1") = Sheets("Kalender").Range("M1").Value
        End If
     ActiveSheet.Protect Password:="nep"
End With
    With Sheets("Reisregistratie")
                .Range("A5:O34,Q5").ClearContents
     .Protect Password:="nep"
End With
End Sub

Het bestand waar hij in werkt

Bekijk bijlage reizen gedaan1.xlsm

In mijn vorige vraag is er gevraagd om eens te kijken om van het bestand een userform te maken en heb toen het bestand ontdaan van gevoelige info en daar geplaatst. Maar geen reactie meer gehad, ik plaats hier het bestand nog eens alleen heb helemaal geen idee hoe een userform gemaakt wordt en hoe het in elkaar steekt.

Bekijk bijlage NEPTUNUS1 - aangepast.xlsm

M vr gr
Gijs
 
Hallo allemaal

In de code hieronder krijg ik de foutmelding dat hij niet opgeslagen is en deze regel kleurt geel .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, locatie & naam 'opslaan
De locatie klopt en er staat niet zoiets als een / of zo in naam

Code:
            locatie = "C:\Users\Gebruiker\Desktop\Tanker\reisregistratie\"
            naam = .Range("J1") & " " & .Range("O1") & " " & .Range("N1") 'de cel met de bestandsnaam
                .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, locatie & naam 'opslaan

M vr gr
Gijs
 
"De cel met de bestandsnaam" staat aan het eind.
Je bedoelt waarschijnlijk: "de cellen met de bestandsnaam"
Want als de cellen J1 en O1 mappen voorstellen moet er een backslash geplaatst worden op de plek van de spatie.
 
Hallo HSV

Ik heb hem nu werkend hij kon locatie niet vinden naam map was veranderd in testen zonder hoofdletter. maar ik kom nu erachter dat in kolom T de 1 niet gezien wordt door MIN maar de nul in de andere cellen van bereik T5:T11 daar staan formule's omdat het kan zijn dat de eerste cellen in kolom B5:B16 nog van het jaar daarvoor zijn zoals in bijgevoegd bestand daar heb ik alleen reis 96A maar kan zijn tot F. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat hij de cellen T5:T11 als leeg ziet en niet als 0 zodat de reis telling verder gaat de volgende reis wordt geen 2 maar nog steeds 1

Bekijk bijlage reizen gedaan2.xlsm

M vr gr
 
@Gijsbert1960

Wil je je svp aanleren bij het plaatsen van een bijlage de knop 'Gereed' in het 'Beheer bijlagen' subscherm aan te klikken in plaats van de knop 'voer in' ?
 

Bijlagen

  • Bijlagen_toevoegen.PNG
    Bijlagen_toevoegen.PNG
    44,6 KB · Weergaven: 51
Hallo snb

Als je een bestand wilt toevoegen hoef je dan alleen gereed te gebruiken of eerst voeg in en dan gereed.

M vr gr
Gijs
 
Alleen 'gereed'; zelfs het subscherm sluiten met het kruisje is ook voldoende.
Het enige adagium: gebruik de knop 'voer in' niet.
 
Hallo snb

Dank U voor de uitleg ik wist dit niet zal het voortaan zo doen.

M vr gr
Gijs
 
Nog beter is in wijzig opties..... Geavanceerd bijlagesysteem : Uit.

Formule:
Code:
=ALS(EN(B5<=3;B5<>"");B5;"")

Of:
Code:
=ALS(OF(B5>3;B5="");"";B5)
 
Laatst bewerkt:
Hallo HSV

Ik heb Uw formule geprobeerd in reisregistratie, maar als die uitgeprint is en de nieuwe reis is bv 14 dan klopte de telling ook niet. Ik heb via Uw formule aan het uitproberen geweest en kwam op de onderstaande formule en na veel proberen had ik de geschikte oplossing. De oplossing die ik gevonden heb staat op de bladen in bijgevoegd bestand.
Bedankt voor de uiteindelijke oplossing die ik door U heb gevonden.

Code:
=ALS((B5="")*OF(U5=0);"";U5)

En snb ik zie nu in voorbeeld wat U bedoelt, zal het voortaan zo doen

M vr gr
Gijs
 

Bijlagen

  • reizen gedaan3.xlsm
    127,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ik heb alles in een, maar als jij het met twee cellen wil doen prima.

De functie ÖF is niet compleet en doet niet veel.
Met de functie OF controleer je op meer dan een voorwaarde; jij hebt er maar een.
Die kan je er dan net zo goed uit laten.
Code:
=ALS((B5="")*(U5=0);"";U5)


Maar dan kan je net zo goed....
Code:
=ALS(U5=0;"";U5)
,,gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo HSV

Met uw code in reisregistratie ging dat wel tot nadat de lijst is uitgeprint en bv de eerstvolgende reis in B5 bv 14 was dan zag hij hem als >3. Ik ga morgen de formule's die U nu heeft opgesteld proberen want ik heb wel 2 voorwaarden nl B5 mag niet groter zijn dan B7 en het kan zijn dat bij 6 partijen B5:B13 dan hetzelfde reisnummer hebben en in het nieuwe jaar reisnummer 1 in B15 komt. Het is veel uitproberen omdat je dan tegen een volgend probleem liep, nu worden de reizen gelijk in reisregistratie en reizen jaar gezet ipv alleen als reisregistratie vol was. en dan nu tellen vanuit reizen jaar. Dat werkt nu maar als het korter kan is dat meegenomen. Zodra ik klaar ben zet ik het hier weer neer, zodat anderen er misschien ook wat mee kunnen. Hartelijk dank voor Uw meedenken en oplossingen.

M vr gr
Gijs
 
Hallo HSV

Ikheb de code =ALS(U5=0;"";U5) gebruikt en het werkt perfect nu. Hartelijk dank voor Uw hulp.

M vr gr
Gijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan