Let's Encrypt na herinstallatie server

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik maak gebruik van een VPS voor mijn website. Op de VPS heb ik Let's Encrypt.
Op een gegeven moment maakte ik een fout en moest ik opnieuw de website configureren. Het LE-certificaat is bij de eerste keer opzetten van de website aangemaakt en zal ik bij de herinstallatie wellicht alleen maar hoeven op te halen. Klopt dat?

Bij het opzetten gebruikte ik de volgende commando's:
Code:
add-apt-repository ppa:certbot/certbot
apt-get -y install python-certbot-apache
certbot --apache -m mijn@emailadres.nl -d domein.nl -d www.domein.nl

Als ik te vaak in een bepaalde periode deze commando's uitvoer, krijg ik een foutmelding. Ik vermoed dat ik een ander commando moet geven bij het herinstalleren van de website, omdat ik slechts de aangemaakte certificaten weer wil ophalen. Klopt dat?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Voer je steeds alle drie de regels uit??
Begrijp je die regels ook?
Welke foutmelding?
 
Laatst bewerkt:
Voer je steeds alle drie de regels uit??

In het begin stond ik er niet bij stil dat de servers van Let's Encrypt het niet zou accepteren als ik na een complete restart van een kale VPS opnieuw een aanvraag zou doen. Dus ik voerde toen nog alle drie regels uit.

Welke foutmelding?

Stom van mij dat ik dat niet heb opgeschreven, maar het kwam erop neer dat ik te vaak een aanvraag had gedaan en dat ik enige tijd moest wachten voordat ik opnieuw een aanvraag kon doen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Tja, waarom zou je steeds LE opnieuw willen installeren???

De certbot aanroepen is het enige wat je moet doen.
Bij voorkeur met een cronjob.
 
Laatst bewerkt:
Ik had al zo'n vermoeden, maar dan moet ik dus andere parameters gebruiken. Ik ben er nog niet achter welke parameters.
Kun je mij helpen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Wat doet de onderste regel na uitvoeren? Ik meen wel dat je tegelijkertijd een beperkt aantal domeinen kan gebruiken in die request.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan