Methode voor directe synchronisatie / maak doel gelijk aan bron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe ze exact in zoekmachine werken weet ik niet.
Vermoedelijk bedoel je een zoekmachine op internet, bijvoorbeeld Google? Een zoekmachine gebruikt een klein programma (een bot) die van website naar website gaat om de webpagina's te lezen (te scannen). Volgens een algoritme worden er steekwoorden van de webpagina in de database van Google opgeslagen met het bijbehorende linkje en een stukje tekst. Als je in Google naar iets zoekt dan wordt er alleen in de steekwoorden tabel in de database gezocht en dat gaat idd heel snel. Je krijgt dus altijd oude/achterhaalde resultaten. Als je zoekt naar een website die nog niet door Google is geindexeerd dan duurt het langer omdat Google de website nog moet bezoeken/scannen. Om bij de tijd te blijven scant Google voortdurend alle websites om veranderingen op te slaan in hun database. Als je een eigen website hebt dan is dit goed te volgen in Google Analytics en Google Search Console.
 
Laatst bewerkt:
Waardeloos en ellendig programma. Om 00:00 uur begonnen en het is nu 01:25. Met een paar mappen gaat het goed maar met E en H is het een puinhoop. Eerst met Allway Sync alles gelijk gemaakt voor de zekerheid en toen laten scannen met SyncToy. Bakt er niets van en blijft hangen op één specifieke map waar niets mis mee is. Vervolgens na minuten (7) dood te zijn, zegt die ik moet een file in H wijzigen/adding dat duurt ook weer 7 minuten en dan zegt die dus ik moet één file uitvoeren en bij Run gebeurd er weer niets. Dit dus niet één keer geprobeerd maar meerdere malen en zo ben je dus anderhalf uur kwijt en niets bereikt. Het scannen op zich lijkt sneller te gaan maar als je blijft hangen en niets klaar kunt maken dan helpt sneller scannen ook niet.
Waardeloos programma en niet aan beginnen.

@Bron
Ik bedoel het scannen met een desktopzoeker. Daar kun je ook gewijzigde bestanden mee zoeken maar je moet programmeur zijn om dan de locaties/adressen te verbinden met de kopieerfunctie. Een dergelijke zoekmachine scant de namen van de files in een paar seconden en produceert dan een lijst. Moet natuurlijk wel een snelle processor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een dergelijke zoekmachine scant de namen van de files in een paar seconden en produceert dan een lijst. Moet natuurlijk wel een snelle processor zijn.
Alleen als de schijf of directory van tevoren is geindexeerd (lees: gescand). Zie "indexeringsopties" in Configuratiescherm. Windows scant voordurtendt de directories die hier zijn opgegeven.

Mocht een zoekopdracht niet in de index staan dan duurt zoeken lang, afhankelijk van aantal bestanden.
De zoekopdracht wordt bewaard en het zoeken gaat de volgende keer sneller omdat bij de volgende scan ongewijzigde mappen worden overgeslagen.
 
Jouw uitleg gaat op voor de interne zoekfunctie van Windows Search.

Bij een externe desktopsearch is indexeren helemaal niet aan de orde. Externe desktopsearch lezen de MFT dus een heel ander principe en gaat duizend keer sneller, immers je hoeft geen enkel bestand te scannen. Werkt monitoren van de MFT niet dan kun je dat zien omdat een gedelete bestand gewoon in de lijst van de search blijft staan. Als de MFT data kon bijhouden van gewijzigde en gedelete files (total history) dan zouden software-ontwikkelaars daar gebruik van kunnen maken met hun synchronisatietools en zouden niet meer alle files gescant hoeven te worden. Maar dat bestaat nu nog niet.

Overigens heb ik SyncToy de volgende dag nog een keer geprobeerd en ben toen begonnen met een aantal bestanden te verwijderen waar die dan 'adding' moest toepassen of waar die lang bij scande. Maar er kwam geen einde aan. Bleef maar 'adden' en scannen. Dus weer anderhalf uur verder. Dat zijn dan die vermaarde '10 minuten' van Route99.
 
Laatst bewerkt:
Vreemde ervaringen, als dat werkelijk zo slecht was zouden ze het bij ons bedrijf echt niet implementeren.
Maar het zijn jouw ervaringen, zal ze zeker respecteren en in mijn achterhoofd houden.
 
Je hebt er al veel tijd in gestopt maar misschien kan Create Synchronicity 6 (free open source) wat zijn?
Het heeft mirror, one-way incremental, en two-ways incremental.
Edit: te oud zie ik nu.

Aanvulling: drie meest voorkomende fixes bij SyncToy
- meest recente versie installeren (vooral belangrijk bij Win 8/10)
- Task Scheduler met rechter muisknop 'vernieuwen' (in Services)
- sfc /scannow (in Command Prompt) + PC reboot
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan