Opschonen C: schijf lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
175
Ik probeer mijn C:schijf op te schonen maar dat lukt niet.
Ik deed dit eerst door op de desbetreffende directory te staan en dan naar opschonen en vervolgens onder tab algemeen schijfopruiming.
Omdat ik niet alles weg kreeg was ik in de veronderstelling dat dat iets te maken had met alleen lezen en verborgen. Deze heb ik aangevinkt en toegepast.
Kreeg wel de melding dat dit allen voor administrator was maar heb op alles negeren geklikt.
Nu kan ik niet meer bij bepaalde programma's. krijg dan bijvoorbeeld de onderstaande mededelingen.
" firefox is al actief, maar reageert niet. Het oude firefox proces moet worden afgesloten om een nieuw venster te openen."
Als ik dit vervolgens afsluit krijg ik de volgende mededeling.
" Uw Thunderbird-profiel kan niet worden geladen. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk".

Kon ook niet meer van systeem herstel gebruik maken.

Weet nu niet meer wat ik moet doen om het terug te zetten naar oorspronkelijke instellingen.
Kan iemand mij helpen?

Groet Eus
 
Dat opschonen, waar heeft u dat mee gedaan.
De enige vorm van Windows opschonen die ik ken is door naar "Computer" te gaan, dan een partitie selecteren (C: of zo), dan op "Eigenschappen" klikken, dan op "schijfopruiming"klikken en dan start de schijfopruiming.

Ik zie nergens een knop "Opschonen".
De vraag is dus welek tioepassing u heeft gebruikt om dit "opschonen"te kunnen doen

Overigens is de eenvoudigste manier om dit op te lossen om een backup terug te zetten. Dan moet u die natuurlijk wel eerder gemaakt hebben.
 
Laatst bewerkt:
OK, maar de officle schijfopruiming van windows veroorzaakt niet deze problemen.

Heeft u soms, na de officiele schijfopruiming, met de hand (met de Windows Verkenner") mappen van de C-partitie verwijderd?
Als dat zo is dan kunt u ze misschien nog terughalen door de Prullenbak te openen en dan op elk object in de Prullenbak met de rechtermuis klikken en kiezen voor "Terugzetten".
 
Wat is de reden om op te schonen? Alles 'weg krijgen' en dan knoeien met 'lezen en verborgen' en ook nog eens alles negeren. Wat verwacht je dan? Wie weet wat je allemaal hebt stuk gemaakt. Maar goed, er is niets aan de hand. Je zet gewoon een systeemkopie terug en alles is zoals het was.
 
Laatst bewerkt:
Systeem herstel werkt niet omdat dat op een of andere reden niet aanstaat.
 
Zoals srpchulp aangeeft zal een normale schijfopruiming geen schade aanrichten. Echter, handmatig ingrijpen met 'lezen en verborgen' als je niet exact weet wat je doet, dat is vragen om moeilijkheden. 'Verborgen' is een reden voor en als je in Windows niet wat verwijderen kunt, is daar ook een reden voor! Dan ook nog eens alle meldingen negeren?

Goede tip om in de prullenbak te kijken.

Systeem herstel werkt niet omdat dat op een of andere reden niet aanstaat.
Lees vaak dat je dat dan moet doen in Safe Mode. Misschien weet srpchulp hoe die werkwijze is.
 
Laatst bewerkt:
eea heeft betrekking op de directory Roaming en daaronder
 
eea heeft betrekking op de directory Roaming en daaronder

Dat soort mappen mogen nooit weg.
Daar staat essentiele informatie in om windows en toepassingen te laten functioneren, maar daar was u inmiddels al achter gekomen :)

De enige oplossing is of alles uit de prullenbak terugzetten (als u die niet inmiddels geleegd heeft) en anders een System backup terugzetten.
Als u beide zaken niet heeft, dan rest slechts een herinstallatie van Windows.


Nog een optie is om de PC te starten met de Windows installatie CD/DvD en dan te kiezen voor Herstel. Een van de opties van Herstel is dan terug gaan naar een vorig herstelpunt
 
Laatst bewerkt:
Recovery software zoals Recuva of deze?
 
Zou kunnen, maar de kans dat die sectoren van de C:partitie als weer overschreven zijn is groot.
Maar als er wel iets gevonden wordt dan is dat vaak een niet zo overziene brei van zaken daar alles getoond wordt dat ooit verwijderd is en dan is het een enorme klus om precies uit te zoek wat nodig is.

Ik zou dat als laatste optie gebruiken. Te veel werk en kleine kans op succes.
 
Tja, eerst vragen en dan pas doen, waarom je er zo'n rommeltje van hebt gemaakt?

Had je schijfruimte tekort ofzo? want anders heeft het weinig nut, vraag was al gesteld maar geef je geen antwoord op.

Met Ccleaner zonder dingen te veranderen had het ook gekunt, schijfopruiming ook via systeembeheer.

En met een back-up wordt een echte backup bedoeld, systeemherstel zal dit niet oplossen als het zou werken.
Start de W7SP1 installatie als upgrade v.a. de DVD of USB stick, blijven je bestanden bestaan en zal Windows erna weer werken, de software zoals FF en TB zullen vermoedelijk opnieuw geïnstalleerd moeten worden en ben je denkelijk je voorinstellingen en post kwijt.

Voor in de toekomst.
https://www.backup-utility.com/
 
Start de W7SP1 installatie als upgrade v.a. de DVD of USB stick, blijven je bestanden bestaan en zal Windows erna weer werken, de software zoals FF en TB zullen vermoedelijk opnieuw geïnstalleerd moeten worden en ben je denkelijk je voorinstellingen en post kwijt.
Als het een "merk" pc is kan je meestal met de ingebouwde herstelpartitie (op disk) kiezen voor herstellen met behoud van eigen bestanden. Bij herstellen van dvd of herstelpartitie zal je altijd je programma's (bijv. Firefox) opnieuw moeten installeren maar dan zijn die ook weer uptodate en schoon.
 
Als je het nog niet hebt:
Begin eerst maar eens met een backup te maken van alle foto's, bankzaken, email en email-archieven, word documenten, pdfs, excel bestanden... etc alles wat je nooit kwijt wilt...

Tja.... ik ben het met velen hier eens, het is een rommeltje.
Zonder proefesionele hulp ter pelkke krijg je dat nimmer zelf meer ok, EN dan nog.. want elke stap die je zet na de eerste grote fout/vergissing die je maakt, verkleint ook sterk de kans dat een professional het ook kan terug halen.
Inmiddels heb je al zoveel gerommeld, vergeet het echt maar..

Red wat er te redden valt en zet er een schone Windows installatie op. Zo gepiept...
De tijd die je nu er aan besteden moet om te backuppen kan wel eens heel groot zijn als je niet alls bij elkaar heb staan.
En 2 aparte backups maken op 2 verschillend media (andere hare schijven intern/extern en of 1 of 2 USB sticks).
Sterkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan