Nieuwe setup geen beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrGerbie

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2018
Berichten
9
Hi,

Ik heb vandaag een nieuwe computer setup in elkaar gezegd vanwege problem met mijn oude computer ( Intel C2Q Q6600), mijn oude computer vertoonde problemen zodra ik op de aanknop druk begonnen alle fans wel te draaien alleen gebeurde er vrij weinig op beeld (no_signal). Mij vermoeden ging naar het moederbord dat toen kapot was en dus heb ik de volgende nieuwe onderdelen besteld :

- asrock g41c-gs r2.0
- ddr3 8gb ram HyperX
- CM cpu fan

De volgende onderdelen gebruik ik nog :

- Intel Core 2 Quad Q6600
- 400W voeding
- cooler master elite 342

Nu heb ik dus alles in elkaar gezet MAAR GET WERKT NOG STEEDS NIET ik heb alles nog eens los gekoppeld, CMOS gereset, ram opnieuw aangesloten maar zonder succes... Wie kan mij helpen? Zal mijn CPU dood zijn?
 
Heb je ook de monitorkabel gecontroleerd?
 
Ja verschillende kabels gestest ook heb ik hem getest op een Dell LCD monitor en een Samsung Full HD Led monitor zonder succes
 
Ik krijg morgen nog een nieuwe Cooler Master 500W voeding binnen voor mijn HD5750 (kan deze nog niet gebruiken vanwege missende 6pin kabel) hopelijk verhelpt dit het probleem.. Wel werkt de oude voeding met een oude Athlon X2 setup die nog heb liggen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen bios beeps? ook niet zonder het geheugen?
En geen video insteekkaart gebruikt?
 
Of ik beeps krijg weet ik eerlijk gezegd niet ik heb er namelijk geen system speaker bij het nieuwe board gekregen.. Misschien morgen aanschaffen bij de plaatselijke computer winkel, en ja ik heb geen video insteekkaart gebruikt deze kan ik namelijk niet voeden vanwege beperkte voeding, nieuwe voeding is onderweg, ��
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speaker zit meestal in de kast.
Zonder beepcode is er niet achter te komen waar het probleem zit.
 
Er zit geen speaker in helaas.
Nu vraag ik mij wel af of het werkgeheugen wel compatible is? Het zijn namelijk nieuwe ddr3 modules (1600mhz)
 
Hé, Fijn dat je op het Helpmij.nl forum bent.

Loop de checklist eens door op de volgende pagina: http://www.tomshardware.co.uk/forum/261145-31-perform-steps-posting-post-boot-video-problems Punt 8 vind ik interessant. De handleiding van het moederbord legt precies uit welk geheugen geplaatst kan worden en welke bankjes daar (het eerst) mee bezet kunnen worden. Voor Dual Channel te mogen inschakelen zullen er ook voorwaarden zijn. Als de harde schijf het niet doet dan is er geen opstarten mogelijk en probeer voor de harde schijf dus ook een andere SATA aansluiting. De computer gaat vaak niet aan wanneer de CPU ventilator niet draait en deze zal bovendien dan op een bepaalde aansluiting moeten zitten. Succes
 
Moederbord: => Supports Dual Channel DDR3/DDR2 memory

Echter: het bord ondersteunt max. 8 Gb ram verdeeld over 2 sloten, dus je zou 2x 4 Gb reepjes moeten hebben met daarbij volgende aantekening:
***In order to maximize the system memory, please install 4GB memory module with 16 cells or 2GB memory modules with at least 8 cells.

Ik krijg dus een sterk vermoeden dat het geheugen niet werkt op dit bord...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Moederbord: => Supports Dual Channel DDR3/DDR2 memory

Echter: het bord ondersteunt max. 8 Gb ram verdeeld over 2 sloten, dus je zou 2x 4 Gb reepjes moeten hebben met daarbij volgende aantekening:


Ik krijg dus een sterk vermoeden dat het geheugen niet werkt op dit bord...:rolleyes:

Dat is mij vermoeden ook, ik zal vanmiddag na mijn werk het proberen met DDR2 modules (Mobo heeft DDR3 zowel DDR2 slots), als dit werkt ligt het dus simpelweg aan de HyperX modules die niet worden ondersteund door de mobo..
Ik heb deze modules nodig : https://www.megekko.nl/product/0/79...MIwo-k2bPC3wIViuJ3Ch1xyQUBEAQYASABEgL5k_D_BwE
 
Laatst bewerkt:
Nergens staat welke je nu hebt gebruikt en of het wel 2 x 4GB is en waarom zouden HyperX niet werken, tis maar een kreet van Kingston.

En met de gelinkte heb je geen dual-channel als je er 2 neemt, heb je een set voor nodig.
 
Ik krijg het gevoel dat TS 1 enkele reep HyperX van 8 Gb heeft, en nee, dat gaat dus niet werken.
 
Nergens staat welke je nu hebt gebruikt en of het wel 2 x 4GB is en waarom zouden HyperX niet werken, tis maar een kreet van Kingston.

En met de gelinkte heb je geen dual-channel als je er 2 neemt, heb je een set voor nodig.

Hierbij heb ik voor u de serienummers van de modules, het zijn 2 verschillende modules van 4GB en de ene is 1333Mhz en de andere 1866Mhz.
Voor mij is nu dankzij jullie ook duidelijk dat dual-channel niet werkt met deze setup.
- HX313C9FR/4
- HX318C10FB/4

Nu zou ik graag willen vragen wat wel een goede setup is? belangrijk voor mij is dat het 8GB totaal is .

(Ik ga mijn computer trouwens niet gebruiken voor zware games maar voor het opslaan en streamen van films, muziek (ik maak gebruik van DJ software) en soms lichte games.)
 
Nu vraag ik mij wel af of het werkgeheugen wel compatible is? Het zijn namelijk nieuwe ddr3 modules (1600mhz)
Staat toch gewoon bij het moederbord on line:
https://www.asrock.com/mb/Intel/G41C-GS R2.0/#Memory
Er zijn zoveel types geheugen, bestellen zonder dit te raadplegen is een roulette om raak te schieten.
Wel goed dat je er eigenlijk toch zelf achter kwam:thumb:
Kun je de andere nog terug sturen?
 
Ja daar heb je zeker gelijk in, maar ik weet niet of jullie dit ook wel eens meemaken dat een bepaald onderdeel wat "officieel" niet word ondersteund door de fabrikant toch wel werkt?
Dit heb ik namelijk met een PC van een vriend hij draait op een Asus P7P55-LX en toch zit er een HyperX setje in dit niet officieel worden ondersteund door Asus maar wel gewoon prima werkt.
Hoe zou dit komen er zit iets blijkbaar in die modules wat wel compatibele is met de chipset?

1 Reepje kan ik terugsturen maar ik denk dat ik hem hou voor in de toekomst, zijn toch wel pittige reepjes :p
 
Laatst bewerkt:
HyperX das iets speciaals; ik houd me aan wat daar staat. Tenzij je op de fabrikant van de RAM nieuwere gegevens vindt dat het wel werkt voor jouw moederbord en de moederbord fabrikant achterloopt met de website......

Bewaren RAM: niet doen imho... over een paar jaar liggen ze nog ongebruikt zie ik om me heen...
Cashen is zekerheid... je kunt altijd nog weer wat kopen.
 
Laatst bewerkt:
Deze 2 modules zijn dan wel 4 Gb, ze zijn niet identiek:
HX313C9FR/4 => CL-waarde 9
HX318C10FB/4 => CL-waarde 10

Enige advies wat ik je kan geven is: zorg ervoor dat je 2 dezelfde reepjes krijgt, in elk geval met dezelfde CL-waarde, anders loop je grote kans op allerlei wazige, moeilijk te traceren problemen zoals vastlopers ( BSOD's ), onverklaarbare crashes met oorzaken ( door Windows aangegeven ) een voedings-probleem, kernel-problemen etc.

Zou gewoon voor een nieuw setje gaan, iets als dit bijv, of dit....
 
Maakt echt geen ... uit, HyperX of niet, chips komen van diverse makers, ook verschillen in frequentie en cas niet, draait dan op de laagste specs, moet alleen door de controller worden gepruimd.
Die in de QVL staan zijn getest en werken zeker, anderen soorten is uittesten.

Begin met 1 reepje in A1, wissel die eventueel om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan