Windows 10, Skypa

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatrix

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
152
W10 en Skype, ik heb bericht: geen periferie audio geïnstalleeerd.
Mijn laatste gebruik skype was 1 jaar geleden, geen probleem.
Als ik nu skype (met credits) wil gebruiken, hoort de persoon aan de andere kant mij niet.
Ik heb al van alles geprobeerd.
Wat kan de oplossing zijn?
Gr. beatrix
 
Bedankt voor je reactie.
Nee, dat helpt me niet verder.
Probleem? Audio is niet geïnstalleer, zie ik als bericht.
Ik heb de nieuwste versie van Skype.
De laatste tijd gebruikte ik skype op mijn ipad.
Mzt mijn ipad 1 kan ik de app skype iet meer gebruiken.
Vandaar dat ik nu weer voor enkele verre telefoontje skype moet gebruiken met de pc.
Mysterie waarom ging 1 jaar geleden skype pc zonder problemen en nu niet meer.
Way te doen met audio op mijn pc?
 
Heb je iets meer info. Welke PC heb je.... window 10, windows 7 of nog ouder windows XP? IPAD 1 is te oud en wordt niet meer ondersteund. Op windows 10 staat hij er al automatisch op.

Probeer dit of anders je probleem oplosser zelf in windows 10 en of windows 7 als je die hebt.

Of:
Skype microfoon werkt niet. Skype-geluid aanpassen in het Configuratiescherm. Ga naar Configuratiescherm en dan Hardware en geluiden.
Klik vervolgens op Geluid en controleer in het tabblad Afspelen of je speakers zijn ingeschakeld. Check tevens in het tabblad Opnemen of je microfoon aanstaat.
Geluid Skype aanpassen in applicatie. Open Skype > Bellen > Geluidsinstellingen en ga naar het kopje Microfoon. Selecteer nu de microfoon die je wenst te gebruiken en vink Microfooninstellingen automatisch aanpassen uit:
Tip: Even opschrijven wat je doet. Foutje is snel gemaakt als je bij instellingen gaat.

Kijk ook even bij apparaatbeheer. Zie je daar nog gele driehoekjes o.i.d. Geluidskaart controleren. Misschien is deze verouderd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit allemaal rustig uitproberen maar na 7 januari.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Beste wensen voor 2019.
Groeten, Beatrix
 
Jij ook goede roetsj.... en een geweldig 2019. Tot later.
 
Ik heb Windows 10
Ik heb alles gecontroleerd maar het is nog steeds onmogelijk om skype te gebruiken:
de persoon die ik bel hoort mij niet.
Ik weet het niet meer ....
Groeten, Beatrix
 
Skype in zijn geheel eraf gooien en opnieuw installeren, is denk ik dan nog de enige optie die overblijft. :confused:
 
Beste Manamana,
Ik heb skype nogmaals gedownload maar het bericht van 'de microfoon is niet ingeschakeld' blijft.
Vreemd dat ik enige tijd geleden gewoon skype op mijn pc kon gebruiken.

Helaas kan ik skype niet meer op mijn ipad 1 downloaden.
Apple dwingt me een nieuwe te kopen.
Het schijnt dat er binnenkort een nieuwe versie op de markt komt.
Dan kan ik weer skype downloaden ....
Wachten?

Skype op mijn pc, ik geef het op.
Wel jammer.
Groeten, Beatrix
 
Vraagje. Skype jij met een webcam?

Activeren en gebruiken van de camera op je apparaat is dan noodzakelijk.

Hoe is jou status. Normaal of? https://support.skype.com/nl/status/ test dat daar eens uit. Never give up he. :)
 
Laatst bewerkt:
Helaas geen oplossing gevonden.
Nu de weg van de minste weerstand genomen: iemand heeft mij een laptop geleend waarop skype wel goed werkt!
Ik wacht nu met ongeduld op de nieuwe ipad 5 (dit voorjaar?) waarop ik dan hoop ik weer skype kan downloaden.
Het blijft wel vreemd dat het probleem 'audio is niet geïnstalleerd' niet op te lossen lijkt.
Microsoft heeft me ook niet uit de brand kunnen helpen.
Groeten, Beatrix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan