Externe Harde Schijf niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1978

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2018
Berichten
7
Goedemiddag,

Van het een op andere moment is mijn externe harde schijf niet (meer) bereikbaar in mijn nieuwe laptop. Ik krijg de melding G:\ is niet toegangelijk, parameter is onjuist.
Wanneer ik de disk op mijn oude laptop aansluit krijg ik zelfs de melding dat deze geformatteerd dient te worden.
Wanneer ik CHKDSK probeer krijg ik de melding dat dit niet uitgevoerd kan worden omdat de schijf RAW is..
Via internet zijn er wel wat dubieuze programma's beschikbaar, maar ik heb daar niet veel vertrouwen in.
Weet hier iemand een oplossing?
 
Ok bedankt.

Ik heb nu testdisk gedownload en geinstalleerd.
Hierna de betreffend disk geselecteerd.
en hierna als partition type Intel/PC; klopt dit? (mijn processor is Amd)
Maar wat moet ik hierna kiezen?
Analyze denk ik?

Knipsel Testdisk 1.PNGKnipsel Testdisk 2.PNG

Dan geeft het programma vervolgens aan 'no partition bootable en moet ik kiezen tussen quick search en backup...
Wat hier te doen?
Knipsel Testdisk 3.PNG
 
Ik zou 'quick search' kiezen.
 
Gedaan, maar dat quick zal ironisch bedoeld zijn.. half uurtje bezig nu en ca. 550 vd 60800 cilinders geanalyseerd.
 
Komt doordat er geen werkende bootsector is gevonden, die "fat" wat er staat is niet goed.
Kijk bij de gebruiksaanwijzing hoe die is te herstellen indien mogelijk.

Of kijk eens met die Minitool, sluit wel die TestDisk eerst af, tis "partition recovery" die links staat.
 
Bedoel je om die fat? Te herstellen kijken Bij de gebruiksaanwijzing van de harde schijf of die van t programma?
 
Ik heb e.e.e.a uitgevoerd volgens de gebruiksaanwijzing. Hierbij Rebuild valid Fat boot sector uitgevoerd om te proberen maar ik heb niet het idee dat dit werkt, omdat ik veel gegevens kwijt lijk te zijn (hetgeen in rood). Daarom ook niet voor 'write' gekozen.

Knipsel Testdisk 4.PNGKnipsel Testdisk 5.PNGKnipsel Testdisk 6.PNGKnipsel Testdisk 7.PNG
 
Een vraagje, is het een vaste externe harde schijf of is het een externe behuizing waar je een harde schijf kunt insteken en dus kunt wisselen?
Ik heb dit ooit eens voorgehad met zo een externe behuizing waar ik een harde schijf kon insteken en die was ook van de ene dag op de andere niet meer bereikbaar.
Ik dacht ook dat het de harde schijf was maar toen ik een andere schijf probeerde waarvan ik wist dat die niet defect was bleek deze ook niet te lezen.
Het was de externe behuizing die blijkbaar defect was want met een nieuwe behuizing werkte alles terug perfect.
 
Je kunt die gevonden bestanden naar een andere schijf wegschrijven, mocht dat wel willen en je hebt ze die je wilt hebben, alsnog die "write" te gebruiken of de schijf opnieuw indelen maar dan is alles weg.

Je hebt geen optie "Rebuild BS"?
 
Ja Rebuild BS had ik gedaan, maar daarmee kom ik op slechts een gedeelte van de verloren bestanden. En ik wil zoveel mogelijk redden. Als ik jou goed begrijp is de rest sowieso weg nu? Dus nu moet ik “write” gebruiken en dan zal t programma naar een locatie vragen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan