Toshiba Satalite C40-C-10K lukt niet meer om te booten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
129
Hallo,

Voorig jaar ook al eens mee bezig geweest en een draadje geopend. Maar in deze dagen opnieuw opgepakt om die "Toshiba Satalite C40-C-10K"aan de praat te krijgen.
Dit is een laptop met 32Gb schijf opgedeeld in 2 partities: 21 GB (OS/data) 11 GB herstel partitie Windows.
UEFI bios geen mogelijkheid tot CRM in te stellen, ook niet na een password oid op de BIOS te plaatsen.
Geheugen is 2Gb.

Deze was van mijn zoon voor zijn studie maar klaagde na ruim een jaar dat de schijf vol zat.
In opportunistisch moment dacht ik gooi die recovery partitie er wel af, en merge die met de C partitie. Toen begon de ellende. Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij start zo'n laptop juist van die partitie of via die partitie op, had ik even niet zien aankomen.

Maar het is een uefi zoals gezegd en ik heb vorig jaar uefi opstart USB's gemaakt met Gandalf, HirenbootCD en.... Ik kwam toen nog wel bij de HDD maar ik heb met de tools geprobeerd deze weer bootable te maken maar is niet gelukt.

De uiteindelijke status was/is dat ik nu eigenlijk nog steeds niet weer kan booten vanaf USB stick.

Ik heb het dus nu weer opgepakt:

  • Ik had een USB UEFI opstart gemaakt met Win10. Na enkele reboots is deze is 1x opgestart dat ik windows opstartscherm, de taakbalk, het startmenu zag. Ik moest even weg, toen ik terug kwam was de laptop opnieuw opgestart. Vervolgens even aangekeken, maar hij reboot tot een bepaald punt en gaat dan opnieuw rebooten en dit herhaald zicht telkens.
  • Vervolgens een HirenbootCD gemaakt om vanop te starten. Maar dan krijg ik de melding "Info: There isn't enough memory available to create a ramdisk device" Error status: 0xc0000017.
  • Gandalf's is volgens mij gestopt of niet meer te downloaden of ik begrijp de site van Gandalf niet.
  • Nu ben ik bezig met AIOboot (All In One boot). Er staan veel menu items in, echter wanneer ik er aan klik dan is de melding "OS niet gevonden" of een andere error. Anderzijds lijkt mij de AIOboot wel interessant want ik heb bv. ook die hirenbootcd geïntegreerd. Het is mij alleen nog niet gelukt om er vanaf te booten waarschijnlijk omdat ik nog niet het 'juiste' pakket geïnstalleerd heb.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand de tip hoe je met AIOboot of met een andere tool, kunt booten vanaf USB, zodat ik weer bij de SSD schijf kan komen?
Vervolgens dan de UEFI schijf weer bootable kan maken? Ik zou het liefst de schijf met de Win10 die erop staat aan de praat krijgen maar het is ook goed als ik de schijf moet formateren en er alles weer opnieuw op moet zetten.

Nico
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan