Windows taak aanmaken om een Access Applicatie te activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Ik heb ooit bij een opdrachtgever gezien dat je via een Windows taak een Access applicatie opstartte.
Ik wil op mijn computer standaard om 14 uur een Access applicatie laten runnen.
Uiteraard kan dit ook via de form_timer maar het is niet de bedoeling dat Access altijd "aan" staat.
Ik kon me herinneren dat dit een Windows Taak heet maar ik geloof het meteen dat het anders heet.
Een paar jaar geleden zag ik dat deze taak die je ergens in je windows omgeving kon aanmaken en deze specifieke taak uitvoerde.
Het zou ook goed mogelijk zijn dat ik niet in forum: Access moet zijn maar kennelijk elders wellicht zijn er hier programmeurs aanwezig die dit eerder hebben gedaan.
Ik kan redelijk goed googlen dus als jullie een tip hebben om zegmaar via Google hierachter te komen of een link wilt toesturen waar alles duidelijk is uitgelegd dan is dat natuurlijk ook geweldig.
Alvast bedankt!
 
Als je googelt op "Windows 10 taakplanner" krijg je al veel interessante informatie te zien. Kijk bijvoorbeeld hier eens waar wordt uitgelegd waar je in Windows 10 de taakplanner kunt vinden en hoe je een vrij eenvoudige taak maakt.
 
Laatst bewerkt:
Als je googelt op "Windows 10 taakplanner" krijg je al veel interessante informatie te zien. Kijk bijvoorbeeld hier eens waar wordt uitgelegd waar je in Windows 10 de taakplanner kunt vinden en hoe je een vrij eenvoudige taak maakt.

Mijn dank is erg groot!
 
Het werkt super!
Alleen heb ik inmiddels drie taken aangemaakt waarvan ik er twee wil verwijderen en één wilt aanpassen.
Ik kan alleen zien welke zijn uitgevoerd of welke actief zijn maar niet dat ik deze kan verwijderen of aanpassen.
Geeft mij iig wel een heerlijk gevoel dat je een taak kan aanmaken en 's nachts wat tijdrovende controles kan laten verrichten.
Oja, ik heb gegoogled maar kon geen duidelijke oplossing vinden.
 
Dit zijn taken in Access maar ik doel op de taken die ik in Computer beheer - Task Scheduler heb aangemaakt.
Ik kan nergens een lijst zien van de aangemaakte taken, wel van de afgelopen taken alleen kan je ze niet wijzigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan