Outlook 2019 .msg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolor

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2018
Berichten
27
Ik ben onlangs van office 2016 overgegaan naar office 2019. Met Outlook heb ik een probleem.

Wat zich nu voordoet is dat opgeslagen e-mails op een usb stick, niet meer te openen zijn met Outlook. In W10 (64 bits) heb ik bij "Standaard Apps bij bestandstype kiezen" maar twee mogelijkheden. Namelijk "Adobe Acrobat Reader DC" en 'Een app zoeken in de microsoftstore.
Hierin geen mogelijkheid om naar de verkenner te gaan en daar Outlook te selecteren. Kies ik de microsoftstore dan moet ik opnieuw Outlook kopen.

Ik snap dit niet, wat doe ik fout?
 
Heb je al eens een herstel van de Office installatie gedaan?

Exporteer ook eens een email uit Outlook maar een .msg bestand.
Sluit Outlook en dubbelklik dan op dat bestand.
Wordt Outlook dan wel geopend?

Als dat zo is dan is er kennelijk iets aan de hand met het formaat van je bestaande .msg bestanden en zijn ze niet compatible met je huidige versie van Outlook. Probeer dan dit eens voor die oudere bestanden:
https://www.coolutils.com/nl/MailViewer
 
Laatst bewerkt:
Maak in Outlook 2016 obv je backups een pst en die kun je gewoon in 2019 importeren.
Een msg bericht is een enkele bericht, ben blij dat ik op mijn werk het niet zo geback-upt hebt... je verliest het overzicht zodra je de 100 msg's voor bij gaat, ik heb er wrs enkele 10.000-den in ca 20 jaar als archief. Goede search erbij en je hebt een mooi archief.
 
Het gaat om individuele email berichten die ik op een usb bewaar.
In Office 2019 is het niet meer mogelijk om .msg bestanden in te ladenMaar ik heb nu zelf iets bedacht en dat werkt. Ik sleep de .msg bestanden naar Outlook en daar sla ik ze opnieuw op. Maar nu als Outlook Sjabloon.
Op deze manier hoef ik niet constant de e-mail naar Outlook te slepen, maar gewoon op dubbel klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan