WIFI lukt niet bij één site ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Hallo,


Ik heb iets vreemds voor op mijn oudere laptop : via wifi lukt blijkbaar alles, behalve één site (er zullen er misschien nog zijn...) m.n. https://kuvo.com

Met de netwerkkabel aangesloten lukt het wel.

Op mijn nieuwe laptop kan ik via hetzelfde wifi-netwerk wel op die site.

Maar dus niet met mijn oudere PC, die ik trouwens gisteren helemaal opnieuw geïnstalleerd heb (dus formateren en herinstallatie van Windows inclusief upgrade naar Windows 10).

Enig idee ?


Alvast bedankt !
 
Op een nieuw geïnstalleerde Windows?
Komt u op de site en werkt de stream niet of komt u er niet op en krijgt u een foutmelding?

Er zijn bepaalde browsers verplicht.
Unless you use the recommended browser, SSL encrypted communication may not work properly or the screen may not be displayed as expected. If such issue occurs, please use the recommended browser. .

<recommended web browser>
Windows
 The latest version of Microsoft Edge
 The latest version of Mozilla Firefox
 The latest version of Chrome

Macintosh
 The latest version of Safari
 The latest version of Mozilla Firefox
 The latest version of Chrome

* The browsers are not always guaranteed to work as expected.
Er is een kans dat u verbinding maakt met de router van een ander.

Meet de snelheid van de verbinding met http://www.speedtest.net/nl

Heeft u bovenstaande gecontroleerd, vul dan het contact formulier op hun site in.
 
In Chrome geef ik gewoon "kuvo.com" in, de browser maakt er "https://kuvo.com/" van en ik krijg de melding "Deze site is niet bereikbaar".

De speedtest heb ik gedaan en krijg het volgende te zien :

ping : 12
dowload : 48,36 (96,29 met kabel)
upload : 9,51

Telenet : 178.119.169.45

(er is blijkbaar een probleem met YouTube)


Maar wat moet ik nu doen, want dit is mij niet duidelijk... Ik werk trouwens met een eigen router (Asus RT-AC87U).

Ik begrijp niet dat het bij de ene PC lukt en de andere niet (terwijl beide op dezelfde wifi zitten) ?
 
Mijn kennis is bijna uitgeput maar...

Maar wat moet ik nu doen, want dit is mij niet duidelijk... Ik werk trouwens met een eigen router (Asus RT-AC87U).

Ik begrijp niet dat het bij de ene PC lukt en de andere niet (terwijl beide op dezelfde wifi zitten) ?

WiFi kan verbinding maken via een andere router wanneer die dat toestaat of uw aanbieder heeft overal access punten die leden van elkaar kunnen gebruiken. In Netwerkcentrum van Windows (via het netwerkpictogram in het systeemvakje op de taakbalk) zal u moeten zien dat er met uw eigen netwerk verbonden wordt.

Uw computers hebben niet de zelfde WiFi. In iedere computer steekt een andere netwerk kaart of adapter. Als de WiFi adapter juist geïnstalleerd is dan is het in de mogelijkheden ervan gelegen. Kan het zijn dat de draadloze adapter al wat gedateerd is?

Wat is er met YouTube?
 
Is inderdaad al een oudere PC, dus...

Dit is de WIFI-adapter : Broadcom 4313GN 802.11b/g/n 1x1 Wi-Fi-adapter

Hiervan is het volgend stuurprogramma geïnstalleerd : 6.30.59.49 (versie van 15/08/2012)


Bij het uitvoeren van die speedtest kreeg ik melding dat er probleem was met YouTube, maar dit kreeg ik ook met de netwerkkabel (staat dus los van het probleem dit ik ondervind).


Dus voor het benaderen van die welbepaalde site is mijn netwerkkaart te oud... vreemd ?
 
Ligt het niet aan het gebruik van IPv6 en IPv4 die je gemengd gebruikt? En dat die site dit niet goed gerouteerd heeft?
 
Bij de eigenschappen van de wi-fi staan deze beide aangevinkt...maar dit is ook het geval bij mijn nieuwe PC...
 
Kan je die domeinen op beide netwerken wel pingen?
 
Ja, zowel met kabel als zonder (wifi).

Opmerking (misschien normaal) : ik krijg op mijn nieuwe laptop wel een ander IP adres te zien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan