wifi problemen nieuw modem ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
Berichten
270
Ivm met wifi problemen(traag) heb ik van ziggo een nieuw modem gekregen. de connectbox en kom van de technicolor(2013) af.

Aangesloten wifi getest en het werkte prima. Daarna mijn andere bedrade apparatuur willen aansluiten en toen begon de ellende. Vanaf mijn connectbox gaat er een kabel naar een volgende router. Daar gaat hij in een sweex router op 1 van de 4 aansluitingen. Vanaf daar gaan er 3 kabels naar mijn andere apparatuur die ik bedraad heb aangesloten. xbox enz. Het bedrade gedeelte werkt prima. Maar het wifi gedeelte heeft nu problemen. op de sweex router staat ook wifi aan, omdat deze wat betere wifi achterin de woning zorgt.

Nu blijft het een gedoe met de wifi na het aansluiten van de sweex. De situatie wisselt telkens maar ik zal beschrijven zoals het nu is.

Laptop: Geen internet op ziggo, geen internet op sweex. vanwege het gedoe heb ik een gast wifi opengezet en daar heb ik dan raar genoeg wel internet.
mac: geen internet ziggo, wel internet sweex en wel internet ziggo gast
iphone: geen internet ziggo, geen internet sweex en wel weer internet ziggo gast

Eerst dacht ik dat het een apple conflict was, maar na een reset op modem werkt de sweex bijvoorbeeld wel op de iphone maar niet op de mac.

Ziggo snapt er zelf ook niet veel van. Hun advies was om het modem in bridge modus te zetten. Toen werkte helemaal niks meer dus dat weer terug gezet.


Iemand ideeen?
 
De Sweex is ook een router?
Heb je daarvan wel de DHCP server uit gezet?
De Connect Box zorgt nl. al voor het uitgeven van IP adressen.
 
aaaaahhh dat was het. Dacht al dat het niet heel erg moeilijk moest zijn.

Danku danku danku!
 
Zo simpel konden ze het bij de Ziggo klantenservice kennelijk niet verzinnen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan