Probleem met processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coenv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Berichten
4
Hallo,

Sinds een aantal weken - vermoedelijk na een Windows update - krijg ik bij het opstarten van de pc een zwart scherm (zie de bijgesloten foto).

20181227_134807.jpg

Als ik op F2 druk, kan ik de PC gewoon opstarten. De PC werkt dan verder na behoren. Bij F1 runt ie een setup van, naar ik vermoed, de processor.

Waar zou het aan kunnen liggen en hoe voorkom ik dat zwarte opstartscherm, of beter gesteld hoe los ik het definitief op?

Alvast super bedankt voor de hulp.
 
Is wel een hele uitgave in deze tijd van het jaar! :p
 
Haha, ik denk dat ik mijn persoonlijke faillissement maar aan moet gaan vragen. Beide bedankt voor jullie ultra snelle reacties. Ik zal van de week een batterijtje halen en het proberen te vervangen.

Ik ben absoluut geen expert, maar wel nog even voor de zekerheid: Kan het ook nog een andere oorzaak hebben? De PC werkt niet trager en de BIOS instellingen zoals datum, tijd etc zijn vooralsnog juist.
 
Kan ook en verkeerde instelling zijn waardoor er iets niet goed wordt geïnitialiseerd, loop de instellingen nog eens na.
 
Het scherm wat je in de startpost plaatst is niet van je windows melding cq gevolg van een update.
Zoals eerder genoemd, begin met het vervangen van je cmos batterijtje.

Ik ga om die reden ook je vraag verplaatsen van de sectie processor/koeling naar de bios sectie.
 
Kan ook en verkeerde instelling zijn waardoor er iets niet goed wordt geïnitialiseerd, loop de instellingen nog eens na.

En dat is dus die Setup bij F1. Het is de BIOS.
Bij een UEFI BIOS (toegankelijk vanuit Windows) kan er een update van geweest zijn en daardoor noodzakelijkerwijs standaard waarden. Per slot van rekening staat er "was" terug gezet naar standaard waarden. Alles in de BIOS even bij na lopen en dan opslaan is mijn idee.

Met Open Hardware Monitor kan je soms zien hoe vol de batterij is. Dat hangt af van het gebruikte moederbord.

Knipsel OHM.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan