SD Kaart herstellen ZONDER formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste leden.

Ik deed net een SD kaart in de ingebouwde kaartlezer van de computer. Ik zag de bestanden. Normaal veranderen de standaard-iconen in voorbeeld-plaatjes van de foto's en filmpjes. Maar op de helft bleef hij steken. Hij werkte er ook niet meer aan. Wat bleek: "De verwisselbare schijf is beschadigd en moet geformatteerd worden". Bah! Onzin!

Ik heb EaseUS Data Recovery eroverheen laten gaan. Hij heeft na een deep scan niet de normale jpg's en mp4's, nee nee, maar een verzameling icon files, scalable vector graphics, tagged image files, en wmf multimedia files. Weetiemand of en hoe ik die kan converteren naar iets wat geopend, gelezen kan worden? En/of weet iemand hoe ik de SD kaart góed kan herstellen?

Heel erg bedankt!

Thomas
 
Bedankt!

Een update: hij leest de kaart nu wel. Het heeft weer de normale titel, en de mappen zijn er weer. Alleen er staan allemaal bestanden op met vreemde tekens in het formaat .HPE en .MMT als ik me niet vergis. De bestandsnamen zijn tekentjes zoals pijltjes enzo, geen letters of cijfers. Knippen, kopiëren, slepen naar de computer werkt niet. Maar deze bestanden hebben wel 'geloofwaardige' bestandgroottes, dus hopelijk kan ik deze bestanden converteren op een of andere manier.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal een converter of Windows toch minimaal de bestands-extensies moeten kennen of kunnen koppelen aan een bepaald formaat..
Ik zou voorstellen om gewoon eens een bestand te hernoemen naar een bekende extensie, bijv. watjewilt.mmt => watjewilt.mp3/ mp4 o.i.d. en dan proberen het af te spelen...
Kijk eens wat er gebeurd...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan