Voorletters en tussenvoegsel van namen in aparte kolommen plaatsen (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
189
Hallo,

Wie wil mij helpen met het maken van een script waarbij in een Excel ledenbestand ( fictieve namen zijn hierin vermeld) de huidige kolom met namen alleen de namen met een hoofdletter beginnen (en de rest met klein), twee aparte kolommen worden aangemaakt, met in de eerste de voorletters en in de tweede evt. voorvoegsels, alleen kleine letters, geplaatst worden.
Idem voor adressen, hierbij huisnummers eruit halen in aparte kolom plaatsen en huisnr. toevoegingen ook in een aparte kolom plaatsen.
De geboortedatum vervangen wordt met voorloopnullen in dag en maand, de postcode nummers aaneensluiten dus zonder spatie tussen 1234 en XX


Voorbeeld (fictieve namen en adressen) bijgevoegd, waarbij blad 'huidig" de originele versie bevat, en in Blad "nieuwe situatie" de resultaten vermeld staan.
 

Bijlagen

  • leden.xlsx
    517,1 KB · Weergaven: 37
Ik ook.

Hand in eigen boezem @OctaFish? Oh nee, in het heilige draadje mag er maar 1 de oplossing geven.

Dit snap ik niet; het is toch de bedoeling om een TS met werkende oplossing te helpen?
 
Er is altijd baas boven baas. :p

Misschien kan Ts het nu zelf oplossen in een door hem of haar nieuw aangemaakt draadje in het Excel forum; daar heb ik een voorzetje gegeven.
 
Hand in eigen boezem @OctaFish? Oh nee, in het heilige draadje mag er maar 1 de oplossing geven.
Niks mooiers dan het jaar cynisch af te sluiten :). Maar je kunt een hoop doen met formules, alleen heb ik er nog even geen tijd voor gehad. Neemt niet weg dat VenA best een VBA oplossing mag maken.
Hopelijk een vruchtbaar HelpMij jaar waarin we de winkel met z’n allen weer prettig op de rails krijgen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan