Chrome 15 tabladen open bij taakbeheer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
In post 7 staat een afbeelding en die is niet compleet, want daar staan lang niet alle processen/programma's in die geheugen gebruiken. Open > Taakbeheer > Prestaties en onder Broncontrole > Tabblad geheugen en daar staat alles (Toegewezen kB)).
 
Ik zou het fijn vinden als je op vraag #20 terug kwam. Tnx.

@ #21: uiteraard is er toegewezen kB geheugen. mijn gebruikte geheugen staat er ook bij, maar daar zie ik niet anders of iets opvallends?
Wat bedoel je daar
 
Laat TS eerst duidelijk maken of er nog een probleem bestaat en wat dat dan precies is. Wat heeft TS zelf nagekeken? Het lijkt wel of iedereen hier een exercitie voor de eigen bühne wil houden. TS is al vertrokken naar de wintersport.
 
Is het wel een probleem? Misschien gaat de memory manager of de kernel van Windows slim om met vrij geheugen
@route99. Dit is een vraag in het verlengde van de vraag van TS, het is geen info met bronvermelding.
 
Laatst bewerkt:
De 2e zin suggereert dat er misschien meer is, wat niet onderbouwd is, dus verwarrend kan zijn voor de TS, wat erg begrijpelijk is.
Die zit nu mogelijk met nog meer vragen... ?
 
Karine gevraagd of ze het bericht uit #8 nog eens goed doorleest m.b.t. scannen. Ik heb er tot op heden nog geen reactie op gehad.

Alle oplossingen ten spijt, niets helpt. De hele top van helpers hier doen hun best. Karine reageer eens even a.u.b. :p:D
 
Spijtig genoeg nog niet op wintersport vertrokken nee.
IK heb al met malwarebytes gescand maar niets te vinden.

Het probleem doet zich eigenlijk vooral op mijn pc voor.
Wanneer deze een tijdje aanstaat en ik surf dan vooral met chrome en ik doe dan bv Edge open begint de harde schijf te ratelen en duurt het even voor Edge geopend is. Echter Staat Windows 10 op een ssd en staat het wisselbestand op die harde schijf.
Dus ik veronderstel dat op dat moment al het geheugen op is en het wisselbestand wordt aangesproken.

Moet ik eventueel dat wisselbestand op de ssd zetten(is echter maar 128GB) of moet ik enkele latten ram bijsteken ?
 
Zet een wisselbestand op de SSD van 2048-2048. Heb je nog onder Taakbeheer gekeken? >

Open > Taakbeheer > Prestaties en onder Broncontrole > Tabblad geheugen en daar staat alles (Toegewezen kB)).
 
Laatst bewerkt:
bbb.jpg

Het wisselbestand wordt door windows beheerd, wel vreemd dat er altijd staat 1,95GB beschikbaar.
cc.jpg
 
1.95 van 9.99 GB beschikbaar. Het verschil is precies je 8 GB RAM geheugen, je kan niet meer dan dit in 1 keer wisselen.
Ik ben het met senso eens dat een wisselbestand op ssd hoort.
8 GB RAM is meer dan voldoende tenzij je zware games wilt spelen maar die vragen echt om een snelle graphics card.
Mocht je iets willen aanschaffen dan zou ik een grotere ssd adviseren.
 
Er is nog 60GB vrij op die SSD.
Als ik daar nu een wisselbestand op zet, zou dan alles opgelost zijn ?
 
Dan begint die SSD al wel wat meer vol te lopen.
Goed punt om iig wel dat wisselbestand van die trage HD naar de SSD te verplaatsen (BTW: waarom had je daar trouwens voor gekozen?)

En je gaf zelf al aan tis maar 128 GB die SSD. In tijden van schaarste en hoge prijzen zou ik zeggen, probeer het er mee te redden.
Tenzij je andere prioriteiten hebt in je portemonnee.
Maar afh v/h type dat je nodig hebt, M2, SATA ben je voor ca 5 tientjes of zelfs minder klaar.

Heb obv de reviews zelfs deze gekocht voor minder dan 4 tientjes, werkt super snel.
Zoals deze Crucial voor ca 45 euro

Heb je om wat voor reden wat behoefte aan extra ruimte voor 59 euro heb je een prima 480GB SSD (SATA).

Op mijn laptop heb ik die 240 GB en op mijn desktop een 480 GB.
Voor zulke prijzen neem je al snel een grotere.
Het voordeel: je hebt er volgens haast geen omkijken meer naar en de perfomance is super. Op mijn desktop test ik nogal veel software en die 480 GB zit bij mij echt ruim voor de helft vol...
Grote mappen als "download en documenten" heb ik op de desktop naar de normale HD verhuist. Als ik even schoonmaak houd (schone image terug zetten) dan blijven die altijd staan plus backup op andere schijf).
Dan vergeet je dat nooit...
 
Laatst bewerkt:
Er is nog 60GB vrij op die SSD.
Als ik daar nu een wisselbestand op zet, zou dan alles opgelost zijn ?

Begrijp niet waarom je zo moeilijk doet. Wat wil je opgelost zien en waarom is het zo moeilijk om mijn simpel advies van een wisselbestand van 2048-2048 op de SSD te zetten? Het wisselbestand komt als pagefile.sys (2GB) in de root van de SSD te staan. En je hoeft helemaal niets aan te schaffen.

Laat je Windows het wisselbestand automatisch beheren dan maakt die er 16GB van (2x8). Natuurlijk niet doen!

Schakel onder > Eigenschappen van de SSD (C:?) Indexeren uit.
Schakel onder > Services > Windows Search uit (Uitgeschakeld)
Beide hebben met een SDD totaal geen functie en belasten het systeem onnodig.
 
Laatst bewerkt:
128 GB blijft krap imho en het wisselbestand hoort gewoon op de SSD... waarom heb je hem anders...toch vanwege de speed ervan?
 
Intussen de twee instellingen aangepast en ook het wisselbestand aangepast zoals gezegd hier.
xx.jpg
 
En wat merk je er van in het RAM gebruik en vooral de snelheid...
 
Alles lijkt wel een stuk vlotter(sneller) te draaien nu.
 
:thumb::thumb:
Fijn.
Houd de vrije ruimte op de SSD goed in de gaten, de performance loopt sterk terug als het te weinig is. Waar exact die grens ligt weet k niet, hangt nl ook af van hoeveel RAM je hebt.
En onderzoek eventueel hoe snel je eigen SSD is en vergelijk die met SSD's uit mijn link, lees vooral de reviews, de ervaringen, want er zijn echt relatief trage SSD's, we zijn er immers helemaal aan gewend. Start maar eens op van een klassieke harde schijf en je wilt dat vervolgens in principe liever nooit meer... en een trage SSD is dan niet zo slecht, maar je merkt het echt.
 
Ok, allemaal bedankt voor de tips en informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan