Chrome 15 tabladen open bij taakbeheer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem lijkt toch nog niet opgelost.
Net mijn pc helemaal uitgezet en weer aan en na 15 min surfen geeft chrome de melding onvoldoende geheugen.
Naamloos.jpg

net na opstart pc
direct na opstarten pc.jpg
na 10 min surfen
na 10 min surfen.jpg
na 20 min surfen
na 20 min surfen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je veel leest op internet dan kom je er wel achter dat Chrome niet zo'n 'prettige' browser is. Als je veel steelt kun je beter de deuren open laten staan, daar komt het op neer. Aangezien ik het zelf zelden gebruik, moet je deze even bekijken. Er staan wel adviezen bij.
 
Dat zou toch geen probleem mogen zijn voor een recente pc met 8gb ram erin?
 
Jij schrijft Chrome geeft die melding. Dus als Chrome die melding geeft, geven andere programma's die je geopend hebt dat ook? Als ik artikelen lees op die link die ik gegeven heb, voegt Chrome constant geheugengebruik aan de bestaande situatie toe.
What makes Chrome’s use of RAM unique is that it stores every tab, plugin, and extension in a different RAM process. This is called process isolation, and it prevents one process from writing to another one. This is why you see a ton of different entries for Chrome when you open up Task Manager or Activity Monitor on your computer. Each of these processes only uses a small amount of memory, but when you add them up, the load can be very high.
Kijk dan ook nog eens naar die Google Chrome helper. Dan lees ik dat Chrome onder de instellingen een optie heeft om zaken zelf af te sluiten die op dat moment niet meer nodig zijn. Waarom heb jij dat dan niet gelezen? Jij schrijft:"
Dat zou toch geen probleem mogen zijn voor een recente pc met 8gb ram erin?" Waar gaat het hier dan over?

Edit:
Op internet gevonden dat Chrome en Google de zaak vol kunnen laten lopen tot zelfs 20GB.
Dus zet het wisselbestand (virtueel geheugen) dan eens op 8192-8192 op de SSD.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan ook nog eens naar die Google Chrome helper. Dan lees ik dat Chrome onder de instellingen een optie heeft om zaken zelf af te sluiten die op dat moment niet meer nodig zijn.
Edit:
Op internet gevonden dat Chrome en Google de zaak vol kunnen laten lopen tot zelfs 20GB.
Dus zet het wisselbestand (virtueel geheugen) dan eens op 8192-8192 op de SSD.

Dat had ik al zo ingesteld wat daar staat geschreven.
Achtergrondapps blijven uitvoeren wanneer Google Chrome is gesloten staat uit.

Ik ga het virtueel geheugen aanpassen naar 8192 eens kijken of dat helpt.
 
Alle moderne browsers (Edge, Firefox, Chrome, Safari, enz.) gebruiken de process isolation techniek want als een tabblad door een website vastloopt blijven andere tabbladen werken. In Nederland gebruikt ca. 50% van de mensen Chrome (op desktop wat meer, op mobile iets minder). Als je de klachten afzet tegen de hoeveelheid gebruikers valt het allemaal wel mee.
 
Ik zie hier helemaal geen klacht. Het is een probleem. En die techniek moet zo zijn dat er voor processen die er op dat moment niet toe doen geen geheugengebruik is. Als iedereen zo zou werken als Chrome dan zouden systemen onbruikbaar worden.

Als er iets te klagen valt is het wel over de afbeeldingen op Helpmij.nl. Je moet allerlei fratsen uithalen om die fatsoenlijk en leesbaar in beeld te krijgen en daardoor krijg je geen goed inzicht van hoe en wat. Nu pas zie ik op een afbeelding Wisselbestand F : als schijf afgebeeld. Ik heb dat nog nooit zo gezien. Karin schreef wel er is altijd 1,95 GB beschikbaar. Maar als je eerst vijf minuten nodig hebt om een afbeelding fatsoenlijk te zien dan krijg ik er schoon genoeg van. Een wisselbestand komt gewoon op de schijf te staan waarvoor die is ingesteld als pagefile.sys. Laat je dat Windows beheren dan wordt dit bij 8 GB RAM denk ik 16 GB pagefile.sys.
Omdat het hier om een SSD gaat lijkt mij gezien de ruimte van de SSD te veel van het goede maar mag van mij. Er hoort nu een pagefile.sys van 8 GB op de SSD te staan na de laatste instelling.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Net mijn pc helemaal uitgezet en weer aan en na 15 min surfen geeft chrome de melding onvoldoende geheugen.
Op de afbeeldingen is voortdurend niet meer dan 4 GB RAM in gebruik en Chrome komt met die melding? Dan is het geheugen defect. In België noemen ze dat een latje? Maar goed ik geef het op, want antwoorden komen er op mijn vragen toch niet. Dan wordt er weer wat anders opgegooid. Van gericht werken is hier zeker geen sprake.
 
Laatst bewerkt:
Geheugen is volledig getest met memtest 86 en in orde.
Crystal disk info :
a.jpg
 
Omdat het niet zeker is of het aan Chrome ligt nog even voor de zekerheid, heb je Chrome opnieuw schoon geinstalleerd?

1. verwijder Chrome via Configuratiescherm of Instellingen.
2. belangrijk: nu via Startknop "Opnieuw opstarten".
3. ga daarna in de Verkenner (in mijn geval Win 10 Verkenner) naar

%UserProfile%\AppData\Local\Google
en
%SystemDrive%\Program Files (x86)\Google

Zet bij deze mapjes even ORG voor de mapnaam:
- ORG-Chrome
- ORG-CrashReports
- ORG-Software Reporter Tool
- ORG-Update

4. Installeer Chrome opnieuw vanuit een andere browser.
https://www.google.com/intl/nl_ALL/chrome/

5. Controleer of de mapjes hierboven opnieuw zijn aangemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Geheugen is volledig getest met memtest 86 en in orde.
Crystal disk info : Bekijk bijlage 334201
Ik zocht eigen Crystal Info rapportage als op dit plaatje waar de kwaliteit in getal en woord staat.
BRnKVPg.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan